Remont -  utbildar dig & din häst!

Direktlänk till inlägg 19 december 2016

Målen uppnådda + tävling igår!

Av Renee Knutson - 19 december 2016 19:09

Jag insåg idag att målen jag haft med hästarna för i år är uppfyllda.

Dizzy hade jag inget tydligt mål med när året började men allt eftersom blev det att hon skulle bli dräktig, vilket hon också är.

Magnum var målet att han först och främst skulle hålla sig frisk. Det har det varit lite si så där med men just nu mår han oförskämt bra. Utöver det så var målet att han skulle kvala in till MSVB och det gjorde han i och med starten igår. So mission accomplished.

Alexander var målet att vänja honom vid att tävla, att kunna börja få bra resultat och starta  LA:3 med godkända procent. Allt det har han klarat av hur bra som helst.
Han har under året gjort 15 starter från LC:1 till LA:3 där han placerat sig i 7 av starterna varav 3 varit första placeringar och 3 har varit andra placeringar.




Målen för nästa år:
Dizzy att hon ska föla utan problem och få en frisk fölis samt betäckas om med Alexander.

Magnum att frambenen ska fortsätta hålla och utöver det kvala vidare från MSVB.

Alexander att han ska starta MSVC med bra resultat och kvala vidare till MSVB och kanske hinna med någon start i den klassen.



Under tävlingen igår så gjorde Alexander en bra start trots en del störande moment. Jag tror aldrig jag sett så många olika hästar flippa ur helt inne på banan... Alex reagerade visserligen också men hanterade det på ett väldigt vuxet sätt och gick att rida vidare utan problem direkt efter, så duktig pojke!
Magnum gjorde en start i LA:3 med 65.0% trots att han, som vanligt, såg spöken här och var. 8 av 20 hamnade vi i den "titta av sig klassen". I MSVC:1 hade det blivit mörkt ute och det började vara skuggor på väggarna vilket han inte är van vid och också reagerade på vilket tyvärr drog ner det hela en del. Vi fick ändå 62.979% och hamnade precis utanför placering  (5 av 16).
Med den starten så är han ni färdig kvalad till MSVB!

Magnums starter:
https://m.youtube.com/watch?v=5CC9rFMfXJ0
https://m.youtube.com/watch?v=8NEpvAFxsPI


Under vintern ska jag roa mig med att nörda Tristan Tucker och tränar hästarna på ett sättet. Jag tycker att hon jobbar med dom så bra mentalt och helt skilt från annan miljöträning så det ska bli jätte intressant.

 
 
Gunilla

Gunilla

19 december 2016 20:08

Grattis!
Bara att ta nya tag och nya mål.

http://nouw.com/envisatanten

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Renee Knutson - 6 april 2017 21:26


Jag har fått den äran av att bli Team ryttare för Team Total! Den här presentationen ligger ute på facebook sidan "Funktionsfodret Primero Total": (mer om mina tankar kring att vara teamryttare/profilryttare och sponsrad nedanför bilden)   ...

Av Renee Knutson - 30 mars 2017 21:03

Jag är precis hemkommen efter två dagars träning på Fors Gård i Stockholm för Julio. Lika välbehövligt som alltid! Och det var alldeles för länge sen sist jag kom iväg.   Jag plockade med mig Alexander den här gången och första passet börjar so...

Av Renee Knutson - 26 mars 2017 20:50


Ibland är det väldigt roliga nyheter men får dela med sig av.   Jag blir sponsrad av och profilryttare för Equikraft!     Equikraft (www.equikraft.se) och Ulrika, som driver företaget, kom jag i kontakt med i samband med att jag hade sa...

Av Renee Knutson - 21 mars 2017 20:11

Årets första tävling gick av stapeln i söndags och var i Kalmar. Bägge pojkarna följde med ner och det blev en lång dag då Alexander startade tidigt i första klassen och Magnum placerade sig i bägge sina klasser som gick efter. Alex har inte vari...

Av Renee Knutson - 1 mars 2017 18:17

Jag tror att alla tränare har gemensamt att man till 99% stöter på samma problem hos ryttarna. Vissa problem som ryttarna själv upplever och andra som ryttarna inte vet om men som gör livet så mycket lättare med ridningen om man kommer tillrätta med ...

Presentation

Välkommen till Remonts blogg. Titta gärna in på www.remont.se för att läsa mer om mina tjänster.

Jag arbetar med att utbilda hästar och ryttare utifrån de klassiska principerna.
Bland mina elever finns alla inriktningar.

/Renée

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards