Remont -  utbildar dig & din häst!

Direktlänk till inlägg 26 mars 2017

Sponsor & profilryttare!

Av Renee Knutson - 26 mars 2017 20:50

Ibland är det väldigt roliga nyheter men får dela med sig av.


Jag blir sponsrad av och profilryttare för Equikraft!


 



Equikraft (www.equikraft.se) och Ulrika, som driver företaget, kom jag i kontakt med i samband med att jag hade sadelproblem till Dizzy som ju har sina skador i både bakkärra i rygg. Inget låg riktigt bra på henne, trots att hon inte har något svårt sadelläge, och inget tillät henne att röra sig vettigt.

JES Flamencon som det blev till henne (och Magnum i samma veva) lät henne röra sig obehindrat och det blev en helt annan häst att rida. Till slut gav tyvärr hennes kropp upp av andra skäl och hon går nu bara i avel så länge hon orkar och vill.
Sadeln har jag dock kvar till pojkarna. Ingen av dom har egentligen svårt med sadelbiten men det syns tydligt i muskulaturen att sadeln gör dom gott och dom rör sig väldigt fritt och obehindrat.


Framförallt så trivs jag själv så enormt bra i sadeln. Jag som i vanliga fall tröttnar på sadlar efter ett halvår för att jag aldrig blir helt nöjd känner "över min döda kropp" om att skiljas från Flamencon.

Jag är inte en ryttare som har en naturlig god sits utan har fått slita hårt för den sitsen jag har och under en lång tid. Det gör att jag är enormt medveten om min sits och hur allt känns och då även sadeln. Så när jag sitter upp på andras hästar kliar det alltid efter att få gå och hämta min egna som ger mig en så bra sits som det bara är möjligt och låter mig följa hästarnas rörelse så mycket bättre än vad jag känt hos andra.



Förutom sadelbiten så är Equikraft också återförsäljare åt mitt val av kraftfoder: Primero Total.

Ett foder jag kom i kontakt med genom Magnum. Jag behöver inte dra hela långa historien om hans mage, men han har alltid varit extremt känslig på den fronten och medicinering med stark antibiotika pga anaplasma samt metacam (som han visade sig inte tåla) har gjort att han är så känslig att han inte ens kan gå på bete längre.

Primero är det enda kraftfoder jag hittat som håller hans mage i balans + håller parasiterna borta så jag slipper avmaska (och då också slipper uppröra hans mage med avmaskningsmedel).

Genom att han som är så känslig fungerar så extremt bra på det fodret: han mår ju även bra i sina muskler och i pälsen, så har även Alexander fått gå på det fodret. Även han ser ut att må väldigt bra av det. Alltid blank och skinande och bygger lätt muskler.




Jag kommer även få stifta bekantskap med täcket Masta Protech vilket på beskrivningen låter som ett väldigt intressant koncept när det gäller täcken: Täckena

Även schabraken Ecogold kommer bli en ny bekantskap för mig genom sponsringen: Schabraken




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Renee Knutson - 6 april 2017 21:26


Jag har fått den äran av att bli Team ryttare för Team Total! Den här presentationen ligger ute på facebook sidan "Funktionsfodret Primero Total": (mer om mina tankar kring att vara teamryttare/profilryttare och sponsrad nedanför bilden)   ...

Av Renee Knutson - 30 mars 2017 21:03

Jag är precis hemkommen efter två dagars träning på Fors Gård i Stockholm för Julio. Lika välbehövligt som alltid! Och det var alldeles för länge sen sist jag kom iväg.   Jag plockade med mig Alexander den här gången och första passet börjar so...

Av Renee Knutson - 21 mars 2017 20:11

Årets första tävling gick av stapeln i söndags och var i Kalmar. Bägge pojkarna följde med ner och det blev en lång dag då Alexander startade tidigt i första klassen och Magnum placerade sig i bägge sina klasser som gick efter. Alex har inte vari...

Av Renee Knutson - 1 mars 2017 18:17

Jag tror att alla tränare har gemensamt att man till 99% stöter på samma problem hos ryttarna. Vissa problem som ryttarna själv upplever och andra som ryttarna inte vet om men som gör livet så mycket lättare med ridningen om man kommer tillrätta med ...

Av Renee Knutson - 14 februari 2017 18:19

Jag tror att alla tränare har gemensamt att man till 99% stöter på samma problem hos ryttarna. Vissa problem som ryttarna själv upplever och andra som ryttarna inte vet om men som gör livet så mycket lättare med ridningen om man kommer tillrätta med ...

Presentation

Välkommen till Remonts blogg. Titta gärna in på www.remont.se för att läsa mer om mina tjänster.

Jag arbetar med att utbilda hästar och ryttare utifrån de klassiska principerna.
Bland mina elever finns alla inriktningar.

/Renée

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards