Remont -  utbildar dig & din häst!

Alla inlägg den 4 januari 2017

Av Renee Knutson - 4 januari 2017 14:00

Januari är/blir en väldigt lugn månad vilket sannerligen behövs. Jag har till och med några få dagar då jag inte har mer än några timmars jobb att göra...dom är visserligen inte många dom dagarna men det hade jag heller inte velat.

Det är skönt att få komma ikapp med sånt där vardagligt som gärna släpar efter när det är fullt ös i schemat. Det känns alltid lite bättre att få gjort sånt även om det inte är livsviktigt på något sätt.


Förutsatt att både jag och pojkarna får hålla oss friska och sunda så kommer 2017 bli ett fullspäckat år framförallt på tävlingsfronten, men så klart också när det gäller träningar. Jag hoppas också att det blir någon eller några uppvisningar under året. Det kommer också bli en del helgläger för de som vill komma och träna utöver de vanliga lektionerna jag har varje vecka.

Förutom att jag ansvarar för att hålla pojkarna i trim och utbilda dom så försöker jag också hålla mig själv i bra form både när det gäller kost och motion. Gymmet gör underverk för min kropp och för min sits!


Jag bör snart kunna komma igång igen och få filmat och fotat lite så det kommer upp lite sånt på bloggen (och instagram och facebook) också. Imorgon ska vi testa att göra spansk skritt uppsuttet på Alexander och kanske kan vi få det på film!


Tävlingsplanerandet önskar jag att jag kunde få spika redan nu (jag har inget större tålamod när det gäller att vänta på sånt även om det egentligen inte spelar någon roll). En tävling som är i juli vill jag alltid på: Uddens superhelg. Detta året så hoppas jag på att både Magnum och Alexander kan komma med dit och gå tvådagars och kanske lilla rundan för Alexander och stora rundan för Magnum.


Jag tränar ju för Julio (Borba) i Stockholm. Dit kommer han 6-7gånger per år.

Men jag hade också velat ha fatt i någon som är helt tävlingsinriktad och som själv antingen tävlar högt eller som dömer högt för att få hjälp med just det petandet på både mig och hästarna. Trixet är att hitta någons om jag känner att jag har samma filosofi som i grunden. Jag har ridit för några som själva tävlar/tävlar svår klass men inte riktigt känt att det stämmer och då blir det ju heller inte den inspirationen och kicken som jag vill ha för att riktigt kunna nörda ner mig i tävlandet. 

Jag älskar att träna och det viktigaste är en bra kommunikation med mina hästar och att dom mår bra, men jag är en person som gillar att tävla för det motiverar mig att bli bättre och att kämpa på. Det är en drivkraft för min del.

Och då inte nödvändigtvis att jag måste vara bättre än någon annan eller att jag prompt måste vinna eller placera mig utan det viktigaste är att jag känner att vi kunnat göra en bra ritt och att vi hela tiden förbättrar oss mot hur vi har varit. Givetvis går ju de bra i hand med bra resultat tävlingsmässigt, men jag tror att det är viktigt att den biten (hur man placerar sig) inte är det viktigaste för då börjar det gå ut över hästarnas välmående istället.


Mycket roligt finns det att planera för ett nytt år och det riktigt kliar i fingrarna på mig.

Presentation

Välkommen till Remonts blogg. Titta gärna in på www.remont.se för att läsa mer om mina tjänster.

Jag arbetar med att utbilda hästar och ryttare utifrån de klassiska principerna.
Bland mina elever finns alla inriktningar.

/Renée

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards