Remont -  utbildar dig & din häst!

Alla inlägg den 10 augusti 2014

Av Renee Knutson - 10 augusti 2014 11:43

Direkt efter tävlingslägret som slutade förra söndagen så åkte jag och David till Gotland.

Jag var inte hälften så trött efter lägret som jag hade trott. Alla var väldigt självständiga och dessutom hade vi löjligt kul ihop. På Gotland var vi lite överallt, det är tredje vändan vi tar dit. Vi var denna gången inte allra längst upp (Fårö), och heller inte allra längst ner, men det var inte långt ifrån. Vi snubblade på flera olika roliga saker och många kort har hittat sig in på mitt Instagram (remont.se). Där är jag också lite duktigare på att lägga upp vardagsbilder än jag är här.

Sista dagen så lyckades jag så klart glömma ta på solskydd och brände mig på benen så det har inte blivit något ridet ännu (kom hem sent i fredags).

Dizzy var tyvärr ingen idé att skritta igång eftersom hon inte var sig själv från start (seg och kort i steget). Just nu funderar jag på hur tusan jag ska göra med henne. Jag har redan bestämt att den 20/1 när vi åker upp med Jaleoso så kommer jag att beställa en tid till henne så att jag kan åka upp med henne några veckor efter det. Men den vändan hoppas jag att jag inte behöver göra för det känns rätt säkert att det då är för att få ett utlåtande från en veterinär jag litar på att det inte finns något att göra. =( Imorgon ska jag prata med "stallveterinären" om det hela och se om vi ska ge henne en till omgång med metacam nu när hon fått raka hovar igen.


Clinicen som skulle varit på lördag skippar jag att ha denna gången då det helt enkelt inte känns lönt utan både Dizzy och Jaleoso. Det får bli nästar år istället.

På onsdag är det en träningstävling i dressyr där Magnum ska gå LB:2 & LB.3 På söndag är det dags för första omgången av division II i dressyr som går i Tranås. Då med lagklassen i LB:3

Presentation

Välkommen till Remonts blogg. Titta gärna in på www.remont.se för att läsa mer om mina tjänster.

Jag arbetar med att utbilda hästar och ryttare utifrån de klassiska principerna.
Bland mina elever finns alla inriktningar.

/Renée

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards