Remont -  utbildar dig & din häst!

Alla inlägg den 6 april 2017

Av Renee Knutson - 6 april 2017 21:26

Jag har fått den äran av att bli Team ryttare för Team Total!



Den här presentationen ligger ute på facebook sidan "Funktionsfodret Primero Total":

(mer om mina tankar kring att vara teamryttare/profilryttare och sponsrad nedanför bilden)


En presentation av mig och pojkarna samt berättelsen om hur jag hittats Primero Total för flera år sen:

Jag själv arbetar, genom mitt egna företag, som tränare inom den klassiska dressyren och tränar själv för Julio Borba.
Det händer att det finns lite utbildningshästar hos mig men jag har två "egna" killar som jag arbetar med och tävlar. 
Slutmålet med bägge pojkarna är GP.

Alexander BP 13, som jag rider och tävlar åt hans ägare, är en 6 årig, godkänd, barockpinto avelshingst och på det dessutom en av dom bästa inom sin ras. 
Han är en hingst som utstrålar power och som bara älskar att arbeta!
Vi två ihop började förra året med hans första tävlingsår och gick från LC:1 till LA:3 med både vinster och placeringar. I år är målet att ha kvalat klart till MsvB.

Magnum är en 9 årig PRE valack som jag nu haft i 4 år. Han är en total arbetsnarkoman som aldrig får slut på energi. 
Dessutom är tävlingar något av det bästa han vet vilket gör mitt liv väldigt lätt. 
Han ska under våren debutera MsvB och målet är i år att ha kvalat in till MsvA.

Det var med Magnum som jag upptäckte Primero. För att göra en väldigt lång historia kort så har Magnum alltid haft känslig mage men efter att ha fått genomgå flera behandlingar som tagit rejält på magen (bland annat mot anaplasma) så är hans mage så känslig numera att han vare sig tål några hekto hösilage eller några hekto vanligt gräs.
Det tog ett bra tag innan jag förstod hur illa det faktiskt var och han har i omgångar fått kortison för att rädda hans mage när tarmarna blivit väldigt inflammerade.
Han har dessutom extremt sköra kotor fram efter tandproblem och tarminflammationer hos honom skapar direkt hälta på bägge fram.
Han ska rent tekniskt sett inte ha överlevt allt detta eller kunna arbeta som han gör men Magnum håller inte med (tack och lov).

Det var via en elev jag fick höra om Primero och efter att hon insisterat på att jag skulle prova så kom första förbättringen med hans mage, därmed också kotor och att irap behandlingen äntligen fick chans att fungera, och i och med det också hopp om att han skulle kunna bli bra och fungera igen!

De få gångerna det blivit tjall i planeringen (tidigare var det lite ont om återförsäljare i mitt område) så vi blev utan Primero en kort stund så blev han direkt jätte dålig och fick ont i både mage och framben.
Dessutom så har jag sluppit att avmaska honom sen vi började med Primero. Han har alltid varit den hästen som alltid har massa mask. Det gör ju också att hans mage slipper genomgå en avmaskning.

Efter detta får alla mina alltid Primero och samtliga har och är alltid fylla av energi, blanka i pälsen och tillfreds i känslan. Ingen känsla av stress eller oro utan bara gott om arbetsbar energi!

/Renée Knutsson
PS. Vill man följa mig och pojkarna finns vi här på fb på sidan Remont. Alexander har också sin egen sida: Alexander BP 13.
På Instagram @remont.se 
Blogg: remont.bloggplatsen.se

 
Tillsammans med denna bilden:

 






Jag tycker att det är superkul både med sponsringen från Equikraft och då även profilryttare, samt nu att jag blir teamryttare för Team Total.

Jag är mycket för att jag tycker att dom som vill ändra synen på ridning inom våra sporter också måste finnas på plats inom sporten. Jag är inte den som ger mig in i debatter eller liknande kring ridning, och speciellt inte på sociala media utan jag vill hellre visa vad jag tycker är god ridning och att det också har en plats inom sporten.

Givetvis är jag långt ifrån ensam. Det finns gott om ryttare som rider mjukt och trevligt inom alla grenar och på den absoluta toppen också. Men ju fler som kan visa att det fungerar (på alla nivåer) desto mer genomslag.


Förutom att jag tycker att det är vansinnigt kul att träna och tävla, samt dela med mig till mina elever med det jag kan så krävs det också att jag (och andra som vill visa på att den mjuka ridningen har en plats inom sporten) syns och presterar. Hur långt jag och pojkarna kommer är en annan femma, men jag och vi ger oss in i det hela helhjärtat på alla plan.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Välkommen till Remonts blogg. Titta gärna in på www.remont.se för att läsa mer om mina tjänster.

Jag arbetar med att utbilda hästar och ryttare utifrån de klassiska principerna.
Bland mina elever finns alla inriktningar.

/Renée

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2017
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards