Remont -  utbildar dig & din häst!

Alla inlägg den 21 mars 2017

Av Renee Knutson - 21 mars 2017 20:11

Årets första tävling gick av stapeln i söndags och var i Kalmar.

Bägge pojkarna följde med ner och det blev en lång dag då Alexander startade tidigt i första klassen och Magnum placerade sig i bägge sina klasser som gick efter.

Alex har inte varit fullt igång under vintern och hade tydligen behövt vara igång lite bättre för soppan tog slut mot slutet av klassen. Han startade en LB:2 och kändes fin (och hade bra poäng) fram tills mot slutet när det körde ihop sig. Men men det är bara för mig att lära mig och anpassa mig. Nu ska han fullt igång och ska gå två klasser nästa tävling om en dryg månad.

Han fick ändå 62,667% och kom 8 av 18 startande.

Framförallt så var jag så himla nöjd över att han så tydligt visade att han var helt med på vad som var på gång så fort han kom ur transporten och han var så nöjd med det. Den attityden fortsatte han att ha under hela dagen och det är så skönt att börjat förstå hur en tävling fungerar...och att han gillar det för han var så nöjd med läget!


 

 





Magnum var som vanligt lite tittig men för en gångs skull var det relativt hanterbart redan i första klassen, även om det syns på filmerna att han stoppar till rätt bra några gånger.

I LA:3 gick han på 66,429% och plockade åt sig en tredje plats av tretton startande.

I MSVC:1 gick han på 64,043% och hamnade även där på en tredje plats (av nio startande).


 






Det finns så klart massor av fila på med Magnum och det gör vi med glädje. Förhoppningsvis startar vi MSVC och MSVB nästa gång vi ger oss ut, men det blir inte förrän i maj för hans del.

Presentation

Välkommen till Remonts blogg. Titta gärna in på www.remont.se för att läsa mer om mina tjänster.

Jag arbetar med att utbilda hästar och ryttare utifrån de klassiska principerna.
Bland mina elever finns alla inriktningar.

/Renée

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards