Remont -  utbildar dig & din häst!

Alla inlägg den 24 januari 2017

Av Renee Knutson - 24 januari 2017 17:57

Nu rullar det på i riktigt högt tempo och det börjar bli fullt under första halvåret av 2017. Sista halvan vill jag inte planera innan det kommit ut lite mer tävlingar då jag rättar min planering mycket efter dom.


Det som har varit riktigt roligt var att det damp in ett sponsoravtal i mailen igår!

Eftersom inte allt är klart än med papper så får jag hålla mig lite innan jag ger er lite mer information, men väldigt glad är jag!!



Det kommer bli en vända till Skåne för att ha träningar helgen vecka 14, eventuellt även em/kväll på fredagen. Fungerar allt bra så blir det även en vända vecka 23 och kanske också en vända eller två sista halvåret. Så fort allt är spikat så kommer det ut information på facebook som evenemang.


Helglägren för första halvan av året är spikade och blir:

29-30/4

20-21/5

1-2/7

Det är ett maxantal på 6-7ekipage på lägren eftersom jag vill ha kvalitet och inte kvantitet.

Träningen läggs upp individuellt vilket innebär att i princip alla nivåer kan vara. Vi äter gott och har trevligt tillsammans. Lägren brukar vara väldigt uppskattade (även av mig själv ;) ).


Det börjar fyllas i lite på planeringsfronten med hästarna.
Magnum är anmäld till tävling i Mantorp den 23 februari och Alexander ska anmälas till Kalmar den 19 mars så snart den öppnas. Sen är tanken att jag ska ta med mig bägge till Boxholm den 23 april.

Utöver det så blir det en Julio träning i Stockholm för Magnum i mars och en för Alexander i april.

Magnum kommer relativt snart att prova på en msvb start så vi får känna lite på det och kan anpassa oss. Det ger så mycket mer att få rida en klass på tävling än att sitta och prova hemma.

Alexander kommer förhoppningsvis starta msvc innan sommaren eller precis i början av den om allt går som tänkt.


Jag ska sätta mig och fila på flera blogginlägg om det jag oftast får hjälpa elever med i deras ridning och då kanske specifikt vad jag oftast får hjälpa till  med under de första passen för någon som är ny på att träna för mig. De kommer komma ut här allt eftersom jag blir klara med dom.



Denna fina bilden fick Gunilla på mig och Björk idag när hon var med och tittade på när jag red hennes lilla energiknippe.

 

Presentation

Välkommen till Remonts blogg. Titta gärna in på www.remont.se för att läsa mer om mina tjänster.

Jag arbetar med att utbilda hästar och ryttare utifrån de klassiska principerna.
Bland mina elever finns alla inriktningar.

/Renée

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards