Remont -  utbildar dig & din häst!

Direktlänk till inlägg 7 december 2016

Tävlingar, som varit & kommande

Av Renee Knutson - 7 december 2016 17:05

Sen jag skrev sist om tävlingar, vilket var i slutet av augusti, så har vi hunnit vara ute på några tävlingar samt ett KM med Alexander.



Den 17/9 var jag hos Västervikortens RF och startade Presley åt hans ägare samt Alexander.

Det slutade med en första placering och två andra placeringar i LC:2, LB:1 och LB:3.

   



Den 23/10 startade jag Alexander igen i Västervik och denna gången var det då också finalen i Div II, även om vi inte var med där. Det blev inga placeringar men jag var väldigt nöjd med procenten. En LB:3 med 65,9% och precis utanför placering. Han debuterade också LA:3 och gick på 62,14% och där hamnade vi ganska mitt i resultatlistan

Ett klipp från framridningen:
https://www.instagram.com/p/BL6mATNDfEA/?taken-by=remont.se




Den 29/10 var det dags för min lilla klubbs KM där jag tog med mig Alexander. Vi startade en LC:2 och fick 67,5% och vann klassen. Den andra klassen var en LB:3 där vi fick 64,84% och kom tvåa i klassen men vann senior KM då den som vann klassen var en junior på storhäst. Därmed kom vi hem med tre fina rosetter och hade också haft en väldigt trevlig dag, som alltid, på Falken.


 




Den 13/11 åkte jag och Alexander till Kalmar Hästsprotklubb.

Det var första gången jag var på den klubben och jag måste säga att jag var väldigt imponerad av hur allt sköttes. Så extremt ordningssamt och fint skött. Jag dessutom bara älskade överdomaren som la sig i en hel del, men med rätta. Oftast ser man inte ens till överdomaren.

Det gjorde också att allt gick lite smidigare inne på framridningen.

I första klassen, en LB:2, fick vi 67,33% och vann klassen. I LA:3 så var han på tok för trött och egentligen borde jag ha låtit bli att starta den klassen, men man får lära av sina misstag helt enkelt. Trots att det var en hel del som inte gick med galoppen i den klassen (p.g.a trötthet) så hamnade vi ändå mitt i resultatlistan.

 






Imorgon ska Magnum gå en liten uppvisning på Gamleby RK och helgen efter så är det dags för sista tävlingen för året där Alexander ska gå en LB:2 och Magnum ska starta LA:3 samt MSVC:1.



Under nästa år är tanken med:
Magnum, att ha kvalat in till MSVB och om han får lov att hålla med sina framben så kanske även ett till snäpp upp i kvalen. Vi har ett kval klart, kanske kan vi lyckas ha nästa klart nästa helg?
Alexander, har samma mål som Magnum. Han kommer ju snabbt ifatt Magnum eftersom jag kan arbeta mer intensivt med honom även om han tappar en del under avelssäsongen.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Renee Knutson - 6 april 2017 21:26


Jag har fått den äran av att bli Team ryttare för Team Total! Den här presentationen ligger ute på facebook sidan "Funktionsfodret Primero Total": (mer om mina tankar kring att vara teamryttare/profilryttare och sponsrad nedanför bilden)   ...

Av Renee Knutson - 30 mars 2017 21:03

Jag är precis hemkommen efter två dagars träning på Fors Gård i Stockholm för Julio. Lika välbehövligt som alltid! Och det var alldeles för länge sen sist jag kom iväg.   Jag plockade med mig Alexander den här gången och första passet börjar so...

Av Renee Knutson - 26 mars 2017 20:50


Ibland är det väldigt roliga nyheter men får dela med sig av.   Jag blir sponsrad av och profilryttare för Equikraft!     Equikraft (www.equikraft.se) och Ulrika, som driver företaget, kom jag i kontakt med i samband med att jag hade sa...

Av Renee Knutson - 21 mars 2017 20:11

Årets första tävling gick av stapeln i söndags och var i Kalmar. Bägge pojkarna följde med ner och det blev en lång dag då Alexander startade tidigt i första klassen och Magnum placerade sig i bägge sina klasser som gick efter. Alex har inte vari...

Av Renee Knutson - 1 mars 2017 18:17

Jag tror att alla tränare har gemensamt att man till 99% stöter på samma problem hos ryttarna. Vissa problem som ryttarna själv upplever och andra som ryttarna inte vet om men som gör livet så mycket lättare med ridningen om man kommer tillrätta med ...

Presentation

Välkommen till Remonts blogg. Titta gärna in på www.remont.se för att läsa mer om mina tjänster.

Jag arbetar med att utbilda hästar och ryttare utifrån de klassiska principerna.
Bland mina elever finns alla inriktningar.

/Renée

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards