Remont -  utbildar dig & din häst!

Alla inlägg den 30 maj 2016

Av Renee Knutson - 30 maj 2016 17:24

Helgens läger blev riktigt lyckat och jag tror många av oss skrattade så att vi hade ont i magarna. Det mesta av det kan vi helt klart "skylla" på Jenny som helt klart var lägrets clown...vilket också syns på en av bilderna nedan.


Vardera red dom 2 ridpass och ett gruppass. Vi hade under lördagen teori och denna gången i form av frågor från de som var med. Frågorna var riktigt bra och jag tror att vi hade kunnat nörda ner oss i svar fram till dagen efter om vi hade velat. På kvällen såg vi på film om working equitation. Nästa läger blir det film med Uta Gräf "joy of riding" som anlände idag...istället för innan lägret.


Lite bilder blev det också under lägret. Tack vare Gunillas väldigt bra kamera.




Jenny & Fedora. Som sagt lägrets clown...

   




Under lägret så satt jag upp på flera av hästarna för att känna på dom, förklara något eller bara rätta till något. Här rider jag Jennys Fedora.


   





Lena & Nikele hakade på under lördag kvällen och under ett pass på söndagen. Här har hon börjat rida fram Nikele medan jag tar sista varven på Fedora innan jag lämnar tillbaka henne till hennes matte.


 




Lena & Nikele


 




Julia hade fått låna Myrrha av Elisabet


 




Annette & Rosita, här letar dom efter knapparna för lång och låg...och kort efter denna bilden togs så hittade dom rätt och Rosita kom in i en trevlig stretch.


 




Annelie och Pimiento var en ny bekantskap för mig och passade in hur bra som helst bland alla andra på lägren. Det hjälper så klart att Pimmen var en korsning PRE-frieser ;)


 




Gunilla och Björk fyllde ut flergångar luckan och visade upp bland annat en trevlig tölt.


 







Utöver lägret så håller jag och Lena på att tränar inför en spegelritt som vi ska göra på 20års jubileet för Falkens HS den 12/6. Det kommer bli mycket aktiviteter för alla åldrar och oavsett om man är total hästnörd eller inte.

Här är en bild på mig och Myrrha från träningen vi hade ihop i torsdags. Vi kände oss lite lätt rosa...

 





Alexander är fortfarande kvar på station och just nu gör Dizzy honom sällskap. Förhoppningsvis så blir det en fölis efter de två nästa år. Visserligen helt olika raser men bägge har en riktigt bra exteriör och rör sig riktigt bra så det borde kunna bli en avkomma som jag gillar skarpt.


 





Jag har börjat rida igång Magnum och just nu så känns han faktiskt bra!

Bara att hoppas att det fortsätter så. Däremot så är han fortfarande extremt uttråkad eftersom jobbet inte ger honom någon utmaning alls. När jag sitter av så står han och slänger med huvudet, som han gör när han är uttråkad och tycker att livet är väldigt trist att vi i princip bara är uppvärmda...


   





Om man tittar bakom eken så ser man en liten islandsrumpa som sticker ut. Så ser det ofta ut i hagen. Vidde gömmer sig i skuggan och Magnum står eller ligger där det är som varmast och soligast.

 







Presentation

Välkommen till Remonts blogg. Titta gärna in på www.remont.se för att läsa mer om mina tjänster.

Jag arbetar med att utbilda hästar och ryttare utifrån de klassiska principerna.
Bland mina elever finns alla inriktningar.

/Renée

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards