Remont -  utbildar dig & din häst!

Alla inlägg den 25 mars 2016

Av Renee Knutson - 25 mars 2016 19:26

Igår fick jag hjälp av Lottie och fota och filma en hel del.

Lottie är ju skadad just nu och är mer än lovligt uttråkad vilket innebär att jag kan få väldigt mycket hjälp med sånt här och det är jag väldigt tacksam för. Det är så himla kul att ha!


Det blev flera jätte bra bilder och lite filmklipp. Tyvärr får jag inte filmklippen att fungera om jag ska länka dom via instagram, vilket ju hade varit enkelt, men jag länkar in dom så länge. Har någon tips på hur man gör via bloggplatsen så får ni gärna säga till.






Alexander

 

 

 

Uppställd, han är så snygg pojken!

 




Lite galopp och travbilder. Han är ju fortfarande i första stadiet av sin utbildning som ridhäst och det ska bli så kul att få fortsätta att utveckla honom och även få se på bild hur han hittar sig själv allt mer.



 

 

     





Och så en bunt mysbilder...han är så frikostig med sina pussar denna killen!


 

 

 








Magnum

 


Filmklipp på Magnum:

 

Vi hittar allt mer samling i traven och mot slutet av klippet när han kommer in och slappnar av så börjar han använda sin bakdel riktigt bra!

https://www.instagram.com/p/BDV7HhphAiJ/

 

 

Mellangaloppen, som jag tidigare inte sett så mycket lyft i, börjar arta sig riktigt bra!

https://www.instagram.com/p/BDV8kgihAlM/

 

 

Öppna på medellinjen och ibland har han lite väl lätt för att röra sig i sidled och vi hamnar på fyra spår. Men den är stadig med en bra böjning så jag är ändå väldigt nöjd med den!

https://www.instagram.com/p/BDV9B3aBAmR/

 

 

 

Skrutten uppställd:


 




Magnum och jag filosoferar över livet...eller ridpasset kanske:

 





Stillbild ur galoppklippet. Han har hittat ett så härligt lyft!

 




En fin bild på öppnan, även om vi halkat in på fyra språr.

 




Stillbild ur klippet där vi samlar i traven. Älskar hans bakben!   

 

Presentation

Välkommen till Remonts blogg. Titta gärna in på www.remont.se för att läsa mer om mina tjänster.

Jag arbetar med att utbilda hästar och ryttare utifrån de klassiska principerna.
Bland mina elever finns alla inriktningar.

/Renée

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards