Remont -  utbildar dig & din häst!

Alla inlägg den 8 mars 2016

Av Renee Knutson - 8 mars 2016 19:24

Hög tid att kicka igång bloggen igen.

Jag har helt enkelt inte hunnit med den sista tiden efterom det varit fullt upp med både lektioner och utbildningshästar.


Jag har, genom Zabina Nilsson, fått en ny logga som bara är ursnygg:

 


I och med det så har också hemsidan www.remont.se fått sig en makeover och det finns gott om bilder på den då det blivit bildspel på tre av sidorna samt flera bilder i texten som finns under på alla sidor.

Under "Kurser & Läger" på sidan finns också "alla" aktiviteter som kommer att vara under året. Endagskurser, ungdomsläger och vuxenläger! Anmäl så snart som möjligt då vissa av dom har en drös anmälningar.

Snart drar våren igång på riktigt och det innebär också att lektionerna kommer gå igång på högvarv. För mina elever så gäller det att se till att anmäla sig senast på torsdagen veckan innan så jag kan göra ett schema och skicka ut under fredagkvällen veckan innan. När allt rullar på som vanligt så kan jag inte klämma in en lektion till utan måste planera allt noga.


Zabina gjorde också en svart variant av loggan:

 


Den varianten ingår i ett projekt som jag själv tycker är jätte spännande. Jag vet att många av mina elever kommer att uppskatta projektet men kanske kan även icke elever tycka om det och dela med sig av det. Det kommer ta i alla fall några veckor innan det så sakteliga tar form och sen kommer det att vara ett fortgående projekt.

Så klart kommer jag att uppdatera här om det.



Tävlingssäsongen börjar glänta på dörren. Jag har medvetet lagt starten av den lite längre fram eftersom:


Magnum, ska helst bara starta 2st MSV C med minst 62% för att vara kvalad och klar till MSV B. Detta för att han inte går bra på tränsbett. Med största sannoliket spöken från hans problem med käkinflammationer (pga tidigare tandproblem) som gett kotledsinflammationer och rejäla pålagringar. Så de gångerna han går med tränsbett så märks det direkt i kotorna på honom...tyvärr. På kandar är han avslappnad och fin och jobbar på hur bra som helst. Och dessutom kan han arbetas långt mer än vad vi/veterinären trott från början.

MSV C måste jag rida på tränsbett och jag måste ha två kval klara för att sen få rida på kandar från och med MSV B. Sen om den planen fungerar återstår att se. Debuten i MSV C är bokad till den 17/4 i Udden.

Därefter är tanken att starta en till den 14/5. Är vi sen klara med MSV C så återstår att se hur planen blir för resten av året. Är vi inte klara så tar vi en start till när det är läge.


 

 





Alexander, ska gå sina första tävlingar i år. Först och främst ska vi ut och se världen i icke tävlingssammanhang och sen blir det förmodligen en eller två väldigt lätta klasser mot slutet av april för att sedan höja ribban lite. Hans tävlingar får uppdateras allt eftersom vi tar oss an dom med tanke på hur pass ung och oerfaren han ännu är.

Han är en extremt rolig kille att arbeta med som har väldigt lätt för sig och uppskattar att få arbeta. Vi börjar hitta varandra väldigt bra nu och verkar passa varandra super.

 



2016 känns om att det kommer att bli ett spännade år och jag ser fram emot det!

Presentation

Välkommen till Remonts blogg. Titta gärna in på www.remont.se för att läsa mer om mina tjänster.

Jag arbetar med att utbilda hästar och ryttare utifrån de klassiska principerna.
Bland mina elever finns alla inriktningar.

/Renée

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards