Remont -  utbildar dig & din häst!

Direktlänk till inlägg 13 januari 2016

Kurser & Läger 2016 ( + gamla bilder)

Av Renee Knutson - 13 januari 2016 21:13

www.remont.se kan ni hitta 2016 planering. Datumen som är framåt slutet av sommaren och efter det har inte satts ännu men det finns uppe vad som kommer under året.


Endagskurser kommer att vara: 23 januari, 13 februari och 19 mars. I dom kurserna ingår 2st 30min pass och teori.


Ungdomslägren (fd tävlingslägren) kommer att vara: 27-29 mars (ett som är något kortare), 28-31 juli och under höstlovet. På de här lägren så är man mellan 11 och 19år och dom avslutas normalt med träningstävling i hoppning och dressyr. Nivån anpassas efter varje ekipage så alla som kan hantera sin egna häst eller ponny är välkomna. Dom som är med brukar ha lika roligt som jag har på dom här lägren. Vi har träningar och teori men ser också på film, spelar kubb, badar m.m


Vuxenlägren (fd tantlägren) kommer att vara 28-29 maj, 18-19 juni och ett i augusti och i september. På de här lägren är man allt från 17år och uppåt. Det läckraste åldersgapet som varit på samma läger är 17 till 70år! Många som kommer på dom här lägren fortsätter att ha kontakt efteråt. Vi tränar, har teori, ser på film, dricker och äter gott.


                                    ..................................................



Jag satt och lekte runt på datorn och hittade lite trevliga gamla bilder.


Jag och Lluent när vi var med i Luciakortegen i Kristianstad:

 



Du och jag!

 



Jaleoso och jag på ett öppet hus nere i Skåne innan han kom som försäljningshäst (för att sedan bli medryttarhäst):

 




På samma öppet hus red jag Xanté, som jag hade haft på inridning, och red med mick så jag kunde hålla en föreläsning om inridning.

 


Helli (Helicopter) och jag under semestercupen. En rolig liten klubbtävling där man på förmiddagen rider en LC och på eftermiddagen rider en lätt banhoppning med en sväng ut över lite terränghinder. Här är vi på väg in på banan igen för att avsluta. BIlden nedanför är från framridningen inför dressyren.

 

 



Två av mina favoritbilder är på mig och Decomiso. En PRE avelshingst som jag red mycket nere i Skåne:
 

 




MIn absoluta favoritbild by far är på mig och Lluent. Tror aldrig jag kommer att tröttna på den. Älskade gammelmannen!

 





Jag undrar om det inte är så att alla dessa bilder är tagen av min "lillasyster" Issa...duktig med kameran är hon helt klart!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Renee Knutson - 6 april 2017 21:26


Jag har fått den äran av att bli Team ryttare för Team Total! Den här presentationen ligger ute på facebook sidan "Funktionsfodret Primero Total": (mer om mina tankar kring att vara teamryttare/profilryttare och sponsrad nedanför bilden)   ...

Av Renee Knutson - 30 mars 2017 21:03

Jag är precis hemkommen efter två dagars träning på Fors Gård i Stockholm för Julio. Lika välbehövligt som alltid! Och det var alldeles för länge sen sist jag kom iväg.   Jag plockade med mig Alexander den här gången och första passet börjar so...

Av Renee Knutson - 26 mars 2017 20:50


Ibland är det väldigt roliga nyheter men får dela med sig av.   Jag blir sponsrad av och profilryttare för Equikraft!     Equikraft (www.equikraft.se) och Ulrika, som driver företaget, kom jag i kontakt med i samband med att jag hade sa...

Av Renee Knutson - 21 mars 2017 20:11

Årets första tävling gick av stapeln i söndags och var i Kalmar. Bägge pojkarna följde med ner och det blev en lång dag då Alexander startade tidigt i första klassen och Magnum placerade sig i bägge sina klasser som gick efter. Alex har inte vari...

Av Renee Knutson - 1 mars 2017 18:17

Jag tror att alla tränare har gemensamt att man till 99% stöter på samma problem hos ryttarna. Vissa problem som ryttarna själv upplever och andra som ryttarna inte vet om men som gör livet så mycket lättare med ridningen om man kommer tillrätta med ...

Presentation

Välkommen till Remonts blogg. Titta gärna in på www.remont.se för att läsa mer om mina tjänster.

Jag arbetar med att utbilda hästar och ryttare utifrån de klassiska principerna.
Bland mina elever finns alla inriktningar.

/Renée

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards