Remont -  utbildar dig & din häst!

Direktlänk till inlägg 3 januari 2016

Ändringar i verksamheten 2016

Av Renee Knutson - 3 januari 2016 12:11

För de som följer bloggen så har det inte gått att undgå att inläggen blivit allt färre uinder hösten för att i princip avta helt det sista. Detta för att jag helt enkelt inte haft tiden. Dagarna börjar tidigt och slutar sent och under den tiden hinner jag ändå inte med det jag borde fullt ut.


Därmed behöver jag göra om verksamheten lite och för att "inviga" detta får Remont en ny hemsida:

www.remont.se

     

Två av sidorna krånglar menyn på och jag jobbar på det, men i övrigt så ska den fungera fullt ut.


Det som kommer att försvinna ur verksamheten är: utbildningshästar och försäljningshästar.

Bägge då framförallt för att dom tar väldigt mycket tid, vilket ju alla som har häst vet. För varje häst man lägger till så försvinner det väldigt mycket tid på varje dag.

Försäljningshästarna helt enkelt också för att jag tycker inte att den biten är speciellt givande, men jag kommer säkerligen att hjälpa elever och vänner att sälja en häst då och då.

Jag kommer i mån av tid och plats att ta emot elevers/vänners hästar för utbildning när det är något speciellt som det behövs hjälp med.


Tanken är att ha "mina" tre (en av dom har jag inte presenterat för er men det kommer) och sen till och från en fjärde. Som med alla ändringar tar det tid innan det är klart och just nu är det fem hästar jag har hand om. Den ena bör snart vara såld, Night kommer att åka hem (för att få fölis) senast i mars. Men sen kommer en ung PRE valack direkt från Spanien som en vän till mig köpt och ska stanna 3 månader.


Verksamheten kommer att fokusera på lektioner, kurser och läger.

Vilket också är det som jag tycker är både roligast och mest givande. Planeringen för 2016 är inte riktigt klar ännu även om jag har det lite grovt uppskissat. Jag väntar på datumen för Borba träningarna som jag vill spika in så inget av mitt krockar så jag måste missa en träning för honom.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Renee Knutson - 6 april 2017 21:26


Jag har fått den äran av att bli Team ryttare för Team Total! Den här presentationen ligger ute på facebook sidan "Funktionsfodret Primero Total": (mer om mina tankar kring att vara teamryttare/profilryttare och sponsrad nedanför bilden)   ...

Av Renee Knutson - 30 mars 2017 21:03

Jag är precis hemkommen efter två dagars träning på Fors Gård i Stockholm för Julio. Lika välbehövligt som alltid! Och det var alldeles för länge sen sist jag kom iväg.   Jag plockade med mig Alexander den här gången och första passet börjar so...

Av Renee Knutson - 26 mars 2017 20:50


Ibland är det väldigt roliga nyheter men får dela med sig av.   Jag blir sponsrad av och profilryttare för Equikraft!     Equikraft (www.equikraft.se) och Ulrika, som driver företaget, kom jag i kontakt med i samband med att jag hade sa...

Av Renee Knutson - 21 mars 2017 20:11

Årets första tävling gick av stapeln i söndags och var i Kalmar. Bägge pojkarna följde med ner och det blev en lång dag då Alexander startade tidigt i första klassen och Magnum placerade sig i bägge sina klasser som gick efter. Alex har inte vari...

Av Renee Knutson - 1 mars 2017 18:17

Jag tror att alla tränare har gemensamt att man till 99% stöter på samma problem hos ryttarna. Vissa problem som ryttarna själv upplever och andra som ryttarna inte vet om men som gör livet så mycket lättare med ridningen om man kommer tillrätta med ...

Presentation

Välkommen till Remonts blogg. Titta gärna in på www.remont.se för att läsa mer om mina tjänster.

Jag arbetar med att utbilda hästar och ryttare utifrån de klassiska principerna.
Bland mina elever finns alla inriktningar.

/Renée

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards