Remont -  utbildar dig & din häst!

Alla inlägg den 14 augusti 2015

Av Renee Knutson - 14 augusti 2015 20:40

Ibland rullar det på bra. Tantlägret hamnade ju i Västerviks Tidningen och tävlingslägret kommer att komma i Västerviks Posten. Tjejerna fick bli lite intervjuade och vara med på bilder.


Under lägret har vi haft jätte kul även om vi denna gången bara var tre deltagare. Nästa läger blir under höstlovet.

 


Tove var med på sin Rush som tillsammans siktar in sig på hoppningen.

Ebba var med på sin Angel som tillsammans siktar in sig på dressyren.

Sandra var med på Chiefen som också siktar in sig på dressyren.

När jag har lite mer tid ska jag ladda upp lite korta klipp från deras avslutande dag när dom hade träningstävling i dressyr och hoppning.


Förutom ridning så har vi så klart också gjort annat. Badat, spelat kubb, kortspel och sett på film. Och ibland har det varit allmänna skratthysterier som smittat av sig väldigt mycket.

 




Under nästa läger tror jag att vi skippar badningen i alla fall ;) Lite kallt i slutet av oktober.

Efter lägret begav jag mig till gymmet och därefter red jag Dizzy ihop med Julia som red på Isor. Dizzy som stått lite mycket denna veckan hade energi så det banne mig sprutade ur öronen på henne och hon lär få ha lite uppdämd energi några dagar till då tiden inte riktigt räcker till. Men från måndag så återgår mitt schema till det normala...vilket iofs alltid är full rulle (och jag älskar det), men jag hinner med hästarna som jag vill.


Jag och Magnum var ute i skogen och skulle ta det lite piano...men han hade andra idéer och på hemvägen var det mitt tålamod som tröt rätt bra. Men vi kom hem efter mycket om och men. *tog ett djupt andetag och räknade till tio....så där en 30gånger* Tur att jag älskar den lilla hästen till förbannelse.


Imorgon är det tävling med Isor då vi har vår första lagtävling i division II. Jag är glad om han går på vettiga procent. Allt annat är bonus.

Presentation

Välkommen till Remonts blogg. Titta gärna in på www.remont.se för att läsa mer om mina tjänster.

Jag arbetar med att utbilda hästar och ryttare utifrån de klassiska principerna.
Bland mina elever finns alla inriktningar.

/Renée

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards