Remont -  utbildar dig & din häst!

Direktlänk till inlägg 6 augusti 2015

Förbereder för två läger!

Av Renee Knutson - 6 augusti 2015 20:43

Snart är det dags för två läger efter varandra.

Till helgen är det ytterligare ett "tant"läger som är fullbokat och även det som var tidigare i år var ju fullbokat. På begäran kommer det bli ännu ett den 19-20/9.

Snabbt efter det så är det ett tävlingsläger för barn & ungdomar där det fortfarande finns några platser kvar.

Bägge lägren brukar vara enormt roliga att hålla i och jag roar mig nästan lika mycket som deltagarna.

Jag tänkte också att jag ska få tiden att ta med lite urdrag ur teoridelarna på alla läger så att jag kan dela med mig lite här på bloggen.


Sista helgen i juli så hjälpte jag till med att hålla lektioner på Falkens stora ridläger. Flera av dom som var med kände jag sedan innan och det var roligt att träffa dom igen.


Under veckan har jag varit med på en lagträning med lilla Isor.

 


Den 15/8 ska han starta första lagklassen och får även senare gå en lagklass den 12/9. Tredje och sista omgången hoppas jag att Magnum kan gå (då bara starta en klass) för då ska han vara hyffsat fullt igång. Isor ska ju till Ebba i september.


Magnum är spännande ute just nu. Han skulle ju aldrig uppföra sig på ett sätt som äventyrar ryttaren men han får totala frispel ibland och jag kan nästan inte låta bli att ramla av för jag skrattar så mycket. Det är ju även synd om honom som är så frustrerad att han måste få konstiga utlopp för det men samtidigt så har han så mycket livsglädje (och så många lustiga ljud för sig) så jag kan inte låta bli att börja skratta. Jag får helt enkelt göra så att jag sitter av när han börjar så att han får lugna ner sig. Och sen får jag sitta upp igen. Om någon vecka ska jag väl kunna rida en runda på honom ute utan att behöva sitta av. I ridhuset går det i alla fall bra även om han kan busa där också, men där lugnar han ner sig direkt igen.

 

 
 
Ingen bild

Therese S. Westlund

7 augusti 2015 10:06

Super fina hästar :D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Renee Knutson - 6 april 2017 21:26


Jag har fått den äran av att bli Team ryttare för Team Total! Den här presentationen ligger ute på facebook sidan "Funktionsfodret Primero Total": (mer om mina tankar kring att vara teamryttare/profilryttare och sponsrad nedanför bilden)   ...

Av Renee Knutson - 30 mars 2017 21:03

Jag är precis hemkommen efter två dagars träning på Fors Gård i Stockholm för Julio. Lika välbehövligt som alltid! Och det var alldeles för länge sen sist jag kom iväg.   Jag plockade med mig Alexander den här gången och första passet börjar so...

Av Renee Knutson - 26 mars 2017 20:50


Ibland är det väldigt roliga nyheter men får dela med sig av.   Jag blir sponsrad av och profilryttare för Equikraft!     Equikraft (www.equikraft.se) och Ulrika, som driver företaget, kom jag i kontakt med i samband med att jag hade sa...

Av Renee Knutson - 21 mars 2017 20:11

Årets första tävling gick av stapeln i söndags och var i Kalmar. Bägge pojkarna följde med ner och det blev en lång dag då Alexander startade tidigt i första klassen och Magnum placerade sig i bägge sina klasser som gick efter. Alex har inte vari...

Av Renee Knutson - 1 mars 2017 18:17

Jag tror att alla tränare har gemensamt att man till 99% stöter på samma problem hos ryttarna. Vissa problem som ryttarna själv upplever och andra som ryttarna inte vet om men som gör livet så mycket lättare med ridningen om man kommer tillrätta med ...

Presentation

Välkommen till Remonts blogg. Titta gärna in på www.remont.se för att läsa mer om mina tjänster.

Jag arbetar med att utbilda hästar och ryttare utifrån de klassiska principerna.
Bland mina elever finns alla inriktningar.

/Renée

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards