Remont -  utbildar dig & din häst!

Alla inlägg den 25 juli 2015

Av Renee Knutson - 25 juli 2015 16:39

 


Idag fick Isor vara med på Semestercupen och busa runt (bokstavligen). Det var en pigg och glad kille både på framridningen och inne på dressyren som gick först. Blev till och med ett litet bocksprång i galoppen som plockade ner poängen lite. Men det känns som en trevlig första start med honom som landade på 62,78% med en sjua på gångarterna och på ryttarens sits & hållning. Även om det var en klubbtävling så var det en aktiv domare (som jag gillar hur hon dömer alltid) som dömde. Tyvärr tror jag inte att hon kommer att döma under division II.

Men nu har vi några veckor på oss attt bygga lite styrka och lösgjordhet innan nästa (riktiga) tävling.

Jag har en film från det hela också, men den hinner jag tyvärr inte med att lägga upp nu eftersom det snart är dags att köra "hem hem" ihop med mamma till västkusten för att umgås med familjen några dagar.


Hoppninge (80cm +  derbybana) kan vi väl säga att vi som bäst tog oss runt. Det var ingen prydlig runda på något sätt och direkt när han kom in i transporten efteråt så kissade han en halv flod så jag vet inte om det störde lite också.


Under tiden jag är borta så motionerna Julia, Jenny och Lottie hästarna och håller ställningarna och första upgiften jag har när jag kommer hem igen (sent på tisdag) är att köra med Magnum till Husaby och förhoppningsvis få klartecken att sätta igång honom på riktigt. Det kommer vara en väldigt glad pojke i så fall.

Presentation

Välkommen till Remonts blogg. Titta gärna in på www.remont.se för att läsa mer om mina tjänster.

Jag arbetar med att utbilda hästar och ryttare utifrån de klassiska principerna.
Bland mina elever finns alla inriktningar.

/Renée

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards