Remont -  utbildar dig & din häst!

Direktlänk till inlägg 8 juli 2015

Bilder, filmer och läger

Av Renee Knutson - 8 juli 2015 21:20

Just nu rullar allt på i en faslig fart och därav är jag också dålig på att blogga. Instagram får dock sin beskärda del av både bilder och filmer. @remont.se


Sista tisdagen i juni så hade vi en lagträff till häst inför höstens division II och riktigt roligt hade vi. Lottie var tyvärr hästlös då hennes hade lite skråmor som gjorde att han inte reds på ett litet tag.

Jag provade ett nytt tränsbett på primadonnan och det var faktiskt första tränsbettet hon godkänt. 

 

 


 

 


Den 2/7 var jag och Dizzy och miljötränade på tävling hos Heda RK norr om Linköping.

Och det blev verkligen miljöträning...jösses. Den damen är så omväxlande att jag kommer få gråa hår för tidigt.
På framridningen så var staketet livsfarligt och hur vi än försökte så kom vi inte intill det...inne på själva banan var staketet också livsfarligt (för hon har ju aldrig sett ett dressyrstaket innan och det är ju så stor variation på dom) och ritten blev katastrofal (fast vi kom otroligt nog inte sist). Jag red på lägsta procenten hittills. I andra klassen (LB:1) så gick hon intill staketet visserligen men då var hon så himla trött efter att ha gått och spänt sig att hon inte orkade någonting och jag fick slå ett nytt rekord med ännu en gång att rida på det lägsta jag gjort. Nåja...det kan ju bara bli bättre. Två bilder från framridningen:

 

     





Igår var jag och Dizzy och hoppade på Lyckan hos Gamlebys RK och det slutade med att vi hoppade runt en bana på 90 till 110cm och Dizzy var helt överlycklig. En enorm paddock att galoppera runt i full fart. Vi hoppar inte så ofta, men när vi gör det har vi riktigt kul! Här är en fimsnutt på en halva banan. 


 


Idag har jag och Magnum varit i Husaby och han har fått sin sista Irap behandling. Ett besök kvar som är i slutet av juli då han ska vara lite lätt igångskrittad under ryttare. Sen lär det inte gå att avgöra om det funkar eller inte på ett bra tag.


Till helgen är det dags för "Tantläger" där yngsta deltagaren är 17 och äldsta runt 70. Så det är en trevlig sprining på åldern. Ytterligare ett sånt läger är spikat 8-9/8 där fyra av sex platser redan är bokade. Och så är det ett tävlingsläger för äldre barn och tonåringar (både hopp och dressyr) 11-14/8.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Renee Knutson - 6 april 2017 21:26


Jag har fått den äran av att bli Team ryttare för Team Total! Den här presentationen ligger ute på facebook sidan "Funktionsfodret Primero Total": (mer om mina tankar kring att vara teamryttare/profilryttare och sponsrad nedanför bilden)   ...

Av Renee Knutson - 30 mars 2017 21:03

Jag är precis hemkommen efter två dagars träning på Fors Gård i Stockholm för Julio. Lika välbehövligt som alltid! Och det var alldeles för länge sen sist jag kom iväg.   Jag plockade med mig Alexander den här gången och första passet börjar so...

Av Renee Knutson - 26 mars 2017 20:50


Ibland är det väldigt roliga nyheter men får dela med sig av.   Jag blir sponsrad av och profilryttare för Equikraft!     Equikraft (www.equikraft.se) och Ulrika, som driver företaget, kom jag i kontakt med i samband med att jag hade sa...

Av Renee Knutson - 21 mars 2017 20:11

Årets första tävling gick av stapeln i söndags och var i Kalmar. Bägge pojkarna följde med ner och det blev en lång dag då Alexander startade tidigt i första klassen och Magnum placerade sig i bägge sina klasser som gick efter. Alex har inte vari...

Av Renee Knutson - 1 mars 2017 18:17

Jag tror att alla tränare har gemensamt att man till 99% stöter på samma problem hos ryttarna. Vissa problem som ryttarna själv upplever och andra som ryttarna inte vet om men som gör livet så mycket lättare med ridningen om man kommer tillrätta med ...

Presentation

Välkommen till Remonts blogg. Titta gärna in på www.remont.se för att läsa mer om mina tjänster.

Jag arbetar med att utbilda hästar och ryttare utifrån de klassiska principerna.
Bland mina elever finns alla inriktningar.

/Renée

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards