Remont -  utbildar dig & din häst!

Alla inlägg den 21 juni 2015

Av Renee Knutson - 21 juni 2015 20:02

Lite hastigt och lustigt så blev det bestämt att Invasor (kallas Isor) kommer på torsdag.

Han är en 150cm 9årig PRE valack som jag haft på utbildning för flera år sen och medan jag hade lektioner i skåne så träffade jag han och hans ägare. Nu ska hans matte utomlands ett bra tag och det passade så himla bra med Isor som foderhäst åt lilla Ebba. Han kommer att stå hos mig över sommaren och få friska upp sin utbildning lite efter några månaders mestadels skogsridning och så får Ebba rida in sig på honom i lugn och ro innan han bor hos henne permanent. Han har dock hunnit bli lite vitare sen dessa bilderna togs.


 


 




Imorgon är det dags att kolla om night blev dräktig efter inseminationen. Det blev ju lite hastigt när hon visade sig vara klar för det dagen jag åkte och kollade henne och två dagar senare var det två röda dagar i rad. Men håll tummarna!



Ibland är jag inte jätte duktig på att uppdatera här på bloggen men för den som har instagram så kan man ta del av lite kortare statusar/bilder som jag är desto flitigare med. Ni hittar mig som @remont.se







 


Snart är det onsdag och då är det dags för Husaby återbesök med Magnum. Något som jag både ser fram emot för att jag tycker om att vara där och prata med dom som "nördat" ner sig i en massa detaljer kring hästar och jag får alltid någon bra pusselbit med ny kunskap att ta med mig. 

Men just nu är Magnum väldigt frustrerad. Den lilla pojken som alltid är så mjuk i sitt sätt till och med nöp tag i min t-shirt idag. Något som han bara gjort de gångerna han fått stå ett bra tag. Om han inte är halt när vi är i Husaby så gissar jag på att det blir ett ridprov för att få lite mer känsla för hur han är i sin käke. OCh jag vet att han kommer bli helt överlycklig så fort sadeln kommer fram. Arbetsgalna plutt.







 


Dizzy ska jag ta med lite film på när jag tömkör och visa för veterinären och se vad hon tycker om hur hon rör sig. Hon är ju väldigt stel i början när hon ska trava...ser ut som sju svåra år ungefär, men det tar inte mer än en minut så har hon mjukat upp sig och har hon fått rulla en  minut i galopp så rör hon sig väldigt mjukt och härligt efteråt. Så jag hoppas att det helt enkelt bara är så hon kommer att vara. Men det är alltid skönt med Torunns åsikt. Det är så lätt att bli hemmablind.



Nu till veckan är det alltså koll på 17dagar av Night, ett återbesök med Magnum och så kommer lilla Isor. Veckan efter ska vi ha vårt första lagmöte inför höstens division II och då tar vi även med oss hästarna och passar på att ha lite miljöträning. Samma vecka så ska Dizzy på en kvällstävling i Heda så får vi se hur mycket damen kommer tycka att saker är läskiga eller om hon tänker hålla sig i skinnet.

Den 11-12/7 är det tantläger här i Brotorp som börjar fyllas upp.

Tävlingslägret har fått byta datum till 11-14/8.

Presentation

Välkommen till Remonts blogg. Titta gärna in på www.remont.se för att läsa mer om mina tjänster.

Jag arbetar med att utbilda hästar och ryttare utifrån de klassiska principerna.
Bland mina elever finns alla inriktningar.

/Renée

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards