Remont -  utbildar dig & din häst!

Alla inlägg den 14 juni 2015

Av Renee Knutson - 14 juni 2015 14:28

Nu testar jag att blogga via nya mobilen, vilket jag inte gjort tidigare så jag har ingen aning om hur detta blir.
Dizzy och jag har haft ett så härligt pass idag. Vi börjar så sakteliga komma över alla problem vi haft i ridningen. Som att hon vinglar, stoppar upp, "rivstartar", välter mm
Idag har vi jobbat med tempoväxlingar i alla gångarter på volt och därefter övergångar på spåret. Det är fortfarande lite problem med att hon vill stoppa in häcken när hon ska fatta galopp men det blir bättre och bättre.

Magnum gör ju ingenting just nu och han börjar bli rätt tjurig över det faktumet. På onsdag ska vi sätta igång med lite skritt vid handen och försiktigt sånt arbete istället för att gå promenader. Så får han ut lite frustration

Night ska ju förhoppningsvis vara dräktig och därmed ska hon inte tävlas mer vilket innebär att jag kan leka med galoppombytena igen. När hon kom så var hon så himla förtjust i att byta (och om hon fick så busade hon gärna efteråt) så jag fick "förbjuda" dom helt för att kunna rida tex snett igenom i en ökning utan att få ett byte mitt i.
Hon är inte stark nog att göra dom i den galoppen jag vill ha under nedsittning men gör dom prydligt om jag står lätt upp och låter henne ha bara pytte lite större galopp. Så det kommer snart att hon fixar dom helt som jag vill. Hon gör dom i alla fall bra på alla andra sätt nu (när hon var svagare så gjorde hon dom extremt stora).
Annars ska vi leka med den förvända galoppen lite mer än vi hunnit med. I allt annat jobb är hon sitt vanliga stabila jag.


Just nu vill jag bara att det ska bli den 24 så vi kan få vårt återbesök!

Presentation

Välkommen till Remonts blogg. Titta gärna in på www.remont.se för att läsa mer om mina tjänster.

Jag arbetar med att utbilda hästar och ryttare utifrån de klassiska principerna.
Bland mina elever finns alla inriktningar.

/Renée

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards