Remont -  utbildar dig & din häst!

Alla inlägg den 11 maj 2015

Av Renee Knutson - 11 maj 2015 20:09

Night Cap:

    


Igår drog det iväg en mindre karavan från stallet med 5 hästar (står bara sju stycken i stallet) för att tävla i lag hos Tunabygdens Hsk. Detta var andra omgången av division III.

Jag hade med mig Dizzy som skulle ut och miljöträna. Hon blir ju lite lätt skräckslagen när hon är ute på nya ställen och det är nästan hopplöst att försöka rida henne, men på något sätt måste hon ju vänja sig. Denna gången var hon inte riktigt lika skräckslagen även om hon inte var helt avslappnad heller. Ridningen hemma just nu fokuserar bara på att hon ska röra sig med stora rörelser och i lite lägre form så hon får en chans att bygga upp sig utan att behöva samla. Så på tävling blir det ju lite svårt eftersom hon inte är stark nog, men för lc program tycker jag att madam kan överleva för att vi ska få träna på att åka bort.

Här är hennes två starter (även om kamerakvinnan började filma lite sent in i programmen), jag tänkte att det kan vara kul att ha filmat så man kan jämföra nästa år vid denna tiden.


Jag hade också med mig Night Cap som gjorde sin tredje dressyrtävling. Jag tyckte att hon gjorde två trevliga starter även om hon kanske var något övertaggad i första starten, men för att bara ha tävlat hoppning innan så är hon enormt stabil och duktig på att förstå vad det är som är hennes uppgift. Det som krånglar är halterna, som fungerar på hemmaplan, men på tävling har hon inte riktigt tid att stå still. Men det kommer det med. Man kan inte få allt på en gång. Ihop med henne vann också laget denna omgången! I laget red även Jennie, Lottie och Sara.

 


Nights två starter:


Julia lånade Magnum och red två starter. Första starten tycker jag gick riktigt bra, men under andra starten hände något så Magnum gick med bromsen i. Svårt att veta när man inte sitter på själv om det var underlaget (som var lite tungt) eller om det bara var Julia som ville lite för mycket. Men det går i alla fall åt rätt håll för dom. Hon kommer rida honom även i tredje omgången som går på hemmaplan (Falkens HS) 31/5 och då rider vi en LB:2 i lagklassen. Kom och heja på om nu har tid och möjlighet!!

Just nu så ligger tre av lagen så lika (ingen eller bara en poäng skiljer) att den som vinner sista omgången går vidare till finalen som går i Värnamo i mitten av juni.


Presentation

Välkommen till Remonts blogg. Titta gärna in på www.remont.se för att läsa mer om mina tjänster.

Jag arbetar med att utbilda hästar och ryttare utifrån de klassiska principerna.
Bland mina elever finns alla inriktningar.

/Renée

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards