Remont -  utbildar dig & din häst!

Alla inlägg den 26 januari 2015

Av Renee Knutson - 26 januari 2015 20:16

Det är alltid kul att kolla runt på hästgrejer som är lite extra snygga, praktiska eller vackra. Vare sig det är sånt man använder eller bara har som prydnad. Jag hade gärna tagit in lite tips här på bloggen om var ni helst kolla på sånt och lägger saker på en mental önskelista.


Idag har tre av hästarna fått nya dojor och med Night invigde vi snösulorna genom att ge oss ut i snön på ett fält och busa ihop med Lottie och Angel. Snacka om glada och spralliga hästar. Jag skrattade stundvis så jag höll på att välta ur sadeln. Att det kan vara så kul med snö och att har en kompis med sig som är lika busig. Night är en underbar "liten" madam med glimten i ögat och energin verkar aldrig ta slut.


Igår var jag och Ebba uppe i ridhuset med Magnum och Indra. På schemat för min del stod: bus, lek, hoppa och total avsaknad av allvar och seriös ridning. Jag tycker att vi lyckades rätt bra med det:



Tyvärr kände hovslagaren idag att han fyllt ut sina gallor mer på vänster fram än på höger fram och det är ju vänster fram som är behandlad två gånger redan. Så eventuellt hittar vi mer skit med det nästa onsdag också. Jag ska också ta och diskutera det hela med magsår när vi kommer dit upp. Jag hoppas bara att dom inte hittar något mer som inte går att göra något åt utan att det problemet han har haft bara är jäkligt envist!

Presentation

Välkommen till Remonts blogg. Titta gärna in på www.remont.se för att läsa mer om mina tjänster.

Jag arbetar med att utbilda hästar och ryttare utifrån de klassiska principerna.
Bland mina elever finns alla inriktningar.

/Renée

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards