Remont -  utbildar dig & din häst!

Alla inlägg den 8 januari 2015

Av Renee Knutson - 8 januari 2015 20:46

Nu finns de sista två programmen uppritade hos stallbacken.com


LB:1 http://stallbacken.50webs.com/dressyr/program/LC-LA/LB1_2015.html

LA:4 http://stallbacken.50webs.com/dressyr/program/LC-LA/LA4_2015.html


Vad tycker ni?
LB:1 tror jag att många kommer att sakna den gamla. Den var så symmetrisk och enkel att komma ihåg.

I LA.4 kommer förmodligen 9 av 10 ha stora problem med fjärde bilden (överstrykning med innerhanden i 10m bågarna). Jag gissar på att de flesta helt enkelt inte kommer att göra det. Och bara de som verkligen rider hästarna till och för ytterhjälperna kommer att klara det.


Magnum hade en mindre trevlig dag igår. På morgonen hade han skitit extremt löst (ingen struktur alls) och ville inte äta, stod och hängde, andades tungt och var allmänt avstängd. Tempades till 36,4grader (normalt för honom är 37,3grader). Efter en promenad började han äta igen (och verkade dricka bra). Efter mycket funderande på varför han var dålig i magen igen så insåg jag efter några timmar att det förmodligen var något kolikaktigt som han åkt på eftersom han inte sket igen. Först efter mer än åtta timmar kom första skiten och jag kunde andas ut. 
Då hade jag redan börjat jobba upp mig rätt bra över det hela, men eftersom han åt och drack bra och såg allmänt glad ut så bestämde jag mig för att vänta ut det och i efterhand så är jag glad över det. Idag är han helt normal igen.


Det var löshoppning på schemat idag. Jag och Frida hjälptes åt och vi hann med en hel drös hästar. Lyckligast av bunten var definitivt Magnum som körde totalt race inne i ridhuset och knappt gick att få stopp på. Dizzy var extremt skeptisk då det inte finns några hinderstöd i ridhuset (tråkigt nog) och vi använde tunnor istället (som Frida släpat dit). Det var inte rätt enligt Dizzy som tog sig fram med stor tveksamhet.


Den stora delen av kurser och läger för 2015 är nu inplanerade (även om det lär tillkomma en hel del) och finns här:
http://www.remont.se/kurser.html

Presentation

Välkommen till Remonts blogg. Titta gärna in på www.remont.se för att läsa mer om mina tjänster.

Jag arbetar med att utbilda hästar och ryttare utifrån de klassiska principerna.
Bland mina elever finns alla inriktningar.

/Renée

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards