Remont -  utbildar dig & din häst!

Direktlänk till inlägg 31 december 2014

Gott Nytt År (mål 2015)!

Av Renee Knutson - 31 december 2014 21:08

I vanlig ordning gör jag inte som alla andra utan jag firar mitt nyår ensam hemma...och det är fruktansvärt skönt!

Chips, dipp, god dricka och film. Att jag dessutom är förkyld och så hes att jag knappt kan prata gör det ännu bättre att vara ensam hemma.


Jag letade i bloggen efter de mål jag skrivit för 2014, men jag verkar inte ha gjort det alls, vilket förvånade mig. Något jag upptäckte när jag rotade runt i bloggen är att jag varit betydligt bättre på att lägga upp vardagsbilder i bloggen så det går jag försöka bättra mig med. Men mål för 2015 tycker jag är en bra sysselsättning att ägna sig åt på nyårsafton.


Mål för 2015

 

Med tanke på vilka skit år jag haft bakom mig med skador både på mig, hästar och bilar så är ett mål helt klart att dessa (inklusive mig själv) får vara hela och friska. Det förutsatt så ser målen ut så här för hästarna.


Magnum: Ska nu sättas igång under vintern (han är på god väg) och sen ska han tävla LA:3 och LA:4 under våren. Samt att han ihop med Julia fördmodligen kommer starta division III. Jag får inte lov att starta honom i den divisionen längre. Sen under sommaren eller hösten ska han debutera msv och kvala in så han får starta msv:b 2016.

Utöver det ska vi leka med rörelser och övningar som är en bra bit över msv och vi ska roa oss med massa bus i skogen och bara mysa ihop.


Dizzy: Ja hon är ju lite svårare att sätta upp mål för. OM jag kan få henne att gå på tränsbett (man får nästan ha upplevt det själv för att förstå vidden av problemet) så ska hon gå division III med mig och sen division II till hösten. Hon är ju så klart längre utbildad än det, men jag känner mig själv. Jag blir överambitiös om jag lägger upp henne på en tävlingsnivå där hon är i den vanliga ridningen och det ska jag absolut inte göra med hennes kroppsliga problem. Hon är också en dam som lätt stressar upp sig och är enormt känslig och får hon för sig att något är läskigt kan inget ändra hennes åsikt om det.

Utöver tävlandet så ska vi på en bra nivå leka på högre nivå i dressyen och tanken är att inte bygga upp henne som i en trappa (som det lätt blir med en normal häst) utan snarare som en lätt, konstant, lutande uppförsbacke. Så att hennes kropp hänger med i den mån det går. Skulle allt gå riktigt bra kan jag överväga att fundera på att tävla henne lite högre innan 2015 är klart.


Bägge hästarna kommer få leka med på hopptävlingarna (klubb) hos Falken och Semestercupen är alltid något jag ser fram emot.



För företagets skull så tycker jag om banan det går i just nu. Jag hoppas att lektioner, kurser och läger fortsätter att vara populära och att alla som tränar för mig får han friska, sunda hästar och kan fortsätta avancera efter ambitionsnivå!

Jag ska fortsätta påta på boken, men jag tänker inte sätta upp som mål att bli klar med den under 2015, även om jag hoppas det. Jag har också en tanke i mitt huvud som funnits där ett tag om hur jag hade velat göra en liten utvidning av företaget, men det kräver kapital (eller en partner) som jag för tillfället inte har. 

Skulle mina drömmars PRE hingst dimpa ner hos mig så hade jag heller inte gråtit över den saken. ;)



Jag önskar er alla ett Gott Nytt År och framförallt ett Gott Nytt År ihop med era hästar!

Lev, lär och njut!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Renee Knutson - 6 april 2017 21:26


Jag har fått den äran av att bli Team ryttare för Team Total! Den här presentationen ligger ute på facebook sidan "Funktionsfodret Primero Total": (mer om mina tankar kring att vara teamryttare/profilryttare och sponsrad nedanför bilden)   ...

Av Renee Knutson - 30 mars 2017 21:03

Jag är precis hemkommen efter två dagars träning på Fors Gård i Stockholm för Julio. Lika välbehövligt som alltid! Och det var alldeles för länge sen sist jag kom iväg.   Jag plockade med mig Alexander den här gången och första passet börjar so...

Av Renee Knutson - 26 mars 2017 20:50


Ibland är det väldigt roliga nyheter men får dela med sig av.   Jag blir sponsrad av och profilryttare för Equikraft!     Equikraft (www.equikraft.se) och Ulrika, som driver företaget, kom jag i kontakt med i samband med att jag hade sa...

Av Renee Knutson - 21 mars 2017 20:11

Årets första tävling gick av stapeln i söndags och var i Kalmar. Bägge pojkarna följde med ner och det blev en lång dag då Alexander startade tidigt i första klassen och Magnum placerade sig i bägge sina klasser som gick efter. Alex har inte vari...

Av Renee Knutson - 1 mars 2017 18:17

Jag tror att alla tränare har gemensamt att man till 99% stöter på samma problem hos ryttarna. Vissa problem som ryttarna själv upplever och andra som ryttarna inte vet om men som gör livet så mycket lättare med ridningen om man kommer tillrätta med ...

Presentation

Välkommen till Remonts blogg. Titta gärna in på www.remont.se för att läsa mer om mina tjänster.

Jag arbetar med att utbilda hästar och ryttare utifrån de klassiska principerna.
Bland mina elever finns alla inriktningar.

/Renée

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< December 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards