Remont -  utbildar dig & din häst!

Direktlänk till inlägg 10 november 2014

Nya försäljningshästar

Av Renee Knutson - 10 november 2014 22:46

Nere i stallet har vi nu hinnut bygga tre boxar, även om två dörrar fattas och lite små pill. Denna veckan blir dörrarna klara och vi ska väl lyckas börja riva där sadelkammaren ska vara och kanske börja knåpa lite på den. Under vintern ska det upp tre boxar till och då finns där 10boxar totalt: 1st shettis, 2st ponny, 4st storhäst, 2st fölbox. Dizzy kommer få en fölbox så hon lär gilla läget. Inga galler vilket ju gör att allt känns mycket större och jag får lite nostalgiska känslor eftersom det är samma känsla som det var i stallet hemma hos pappa. Ett stalls om jag bara älskade.

Sen att jag dessutom får lov att vara med och hjälpa till att planera och bygga gör bara saken bättre eftersom jag älskar sånt.


Magnum har skrittats i två dagar och tar livet med ro, som vanligt. Jag trodde att han skulle vara övertänd, men se kom jag ihåg att det blir han bara när man börjar plocka upp tempot eller begära lite jobb av honom. Dock alltid på ett positivt sätt. Jag är ganska säker på att de kommer använda shockwave i Husaby den andra december så det blir väl en lång period nu av skritt med pojken.

Dizzy och jag var ute i skogen idag och busade, hon har då sannerligen inte ont i sina framben längre. Jäklar vad det går! Det är så jag får torka fartdårarna ibland. Vi har också passat på att klättra och gå där hon får lyfta lite på fötterna.

Jag hade tänkt rida ut med Mancha, men efter att ha stått under helgen så kändes han lite väl lycklig när jag började tränsa. Så det fick bli en vända i ridhuset där han uppförde sig väldigt bra, men var väldigt pigg så jag var glad över det valet i slutändan. Han är en positiv, överambitiös liten sak...med lite attityt på sina ställen. Helt i min smak. ;)


Jag har fortfarande lite förfrågningar på att ta emot utbildningshästar, men det har inte blivit helt bestämt ännu och kommer de in lagom till att jag flyttat så känns väl det helt perfekt.

Däremot så har jag och Frida (som står i Frösvi stallet) kommit överens om att jag ska hjälpa henne att utbilda och sälja tre av hennes hästar då hon behöver skära ner:


* 1-årigt sto efter Camaro M, ue Lucky Point. Ett skimmelsto som väntas bli ca 165cm. Ska vara en riktigt trevlig dam med bra rörelser. Första gången jag får träffa henne blir till helgen om vädret tillåter.


* 5-årigt sto som är i väntan på att en dna analys ska bli klar om vem som är pappa av Highlight eller Camaro M. Ett skimmelsto på ca 162cm. En dam som ska ha riktigt bra gång. Henne får jag träffa på onsdag.


* 8-årig valack efter Qalle, ue Landlord. En kille som jag hunnit träffa en hel del redan eftersom Frida ridit honom på lektioner och jag har ridit honom några gånger. Detta är en gosse som kan hoppa hus! Han ska sättas igång ordentligt och sen få komma ut och hitta på lite mer allvar med hoppningen. Han borde jag veta hur hög han är, men kör en gissning på 170cm elle drygt det. Högt upp är det i alla fall...jag som är van vid mina småttingar.

 
 
Ingen bild

My

11 november 2014 05:24

BILDER! Herregud Renée, bilder för tusan!

Renee Knutson

24 november 2014 16:22

Det kommer, det kommer ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Renee Knutson - 6 april 2017 21:26


Jag har fått den äran av att bli Team ryttare för Team Total! Den här presentationen ligger ute på facebook sidan "Funktionsfodret Primero Total": (mer om mina tankar kring att vara teamryttare/profilryttare och sponsrad nedanför bilden)   ...

Av Renee Knutson - 30 mars 2017 21:03

Jag är precis hemkommen efter två dagars träning på Fors Gård i Stockholm för Julio. Lika välbehövligt som alltid! Och det var alldeles för länge sen sist jag kom iväg.   Jag plockade med mig Alexander den här gången och första passet börjar so...

Av Renee Knutson - 26 mars 2017 20:50


Ibland är det väldigt roliga nyheter men får dela med sig av.   Jag blir sponsrad av och profilryttare för Equikraft!     Equikraft (www.equikraft.se) och Ulrika, som driver företaget, kom jag i kontakt med i samband med att jag hade sa...

Av Renee Knutson - 21 mars 2017 20:11

Årets första tävling gick av stapeln i söndags och var i Kalmar. Bägge pojkarna följde med ner och det blev en lång dag då Alexander startade tidigt i första klassen och Magnum placerade sig i bägge sina klasser som gick efter. Alex har inte vari...

Av Renee Knutson - 1 mars 2017 18:17

Jag tror att alla tränare har gemensamt att man till 99% stöter på samma problem hos ryttarna. Vissa problem som ryttarna själv upplever och andra som ryttarna inte vet om men som gör livet så mycket lättare med ridningen om man kommer tillrätta med ...

Presentation

Välkommen till Remonts blogg. Titta gärna in på www.remont.se för att läsa mer om mina tjänster.

Jag arbetar med att utbilda hästar och ryttare utifrån de klassiska principerna.
Bland mina elever finns alla inriktningar.

/Renée

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards