Remont -  utbildar dig & din häst!

Alla inlägg den 6 november 2014

Av Renee Knutson - 6 november 2014 19:36

Nu vet jag att flera har varit nyfikna eftersom jag fått sms om det och blivit frågade i stallet om det (kul att få respons på blogginläggen), men som jag också skrev så är det ingen stor sak egentligen.

Jag ska helt enkelt flytta hästarna en kilometer bort till ett annat stall. Jag har som sagt funderat på det sedan början av sommaren av flera anledningar och nu känns det skönt att ha tagit det beslutet. Att sen Lottie funderar på att haka på gör bara saken ännu bättre. I stallet finns min ljusblonda lilla svans Ebba som jag kan hålla i örat så hon håller sig ansvarsfull i stallet. ;)

Idag har jag varit nere och hjälpt till att mäta och röja lite. Imorgon ska vi börja bygga boxar. När jag i morse frågade David om han kunde tänka sig att hjälpa till så fick jag motfrågan om hur många stall han hade hjälpt mig med nu egentligen. Vi kom fram till att det nog bara är två stycken vara den ena var det en sadelkammare och den andra var det desto mer i. Men hjälp skulle jag få. Tur att man har snäll pojkvän! (som dessutom är snickare)

Hästarna flyttar dig ner i slutet av november och så klart får eventuella utbildningshästar följa med. Jag har nu fått lite olika förfrågningar om det, men som alltid är det inte spikat förrän hästen står i stallet.


Idag var det också dags att böja Magnum (jag böjer bara ihop kotan för att se om jag får någon reaktion, jag gör alltså inte ett böjprov) och jag fick ingen reaktion på vänster fram. Möjligtvis något litet rynk på näsan, men jag är inte helt säker på att det var p.g.a böjningen. Så imorgon ska han skrittas igång och förhoppningsvis få lov att ridas fram tills återbesöket i Husaby den andra december.


Igår och idag har jag ridit Dizzy barbacka och idag jobbade jag henne även vid handen innan jag red. Jag tycker att jag kommer åt henne lite bättre och får med mage/rygg upp mer när jag rider barbacka. Framförallt är det lättare att känna när hon inte jobbar som hon ska. Just nu vill hon ju inte riktigt ta med sig ryggen till hundra procent och samtidigt om hon börjat ha problem så är det ju inte bra för henne att inte arbeta. Enda sättet att läka ett sånt problem är att få området att arbeta rejält. Så det kommer kombineras med tömkörning över bommar, uteritter med varierade sadlar och även ridning över bommar och små hinder. Tills det att vi varit i Husaby och sett hur det är med henne så ska hon i alla fall arbetas, men inte överansträngas.

Presentation

Välkommen till Remonts blogg. Titta gärna in på www.remont.se för att läsa mer om mina tjänster.

Jag arbetar med att utbilda hästar och ryttare utifrån de klassiska principerna.
Bland mina elever finns alla inriktningar.

/Renée

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards