Remont -  utbildar dig & din häst!

Direktlänk till inlägg 21 juli 2014

Superhelgen på Udden

Av Renee Knutson - 21 juli 2014 10:15

Jag känner att jag är väldigt dålig på att blogga nu för tiden. Det där går alltid lite i vågor, men jag ska se om jag inte kan bli lite bättre på det.


Pinot har hunnit flytta hem till Sandra och är här på besök en gång i veckan då Sandra rider lektion och jag dagen efter rider igenom honom. Sandra är totalt överlycklig och Pinot får börja bekanta sig med skogen på riktigt. Nog för att han gått i skogen här också, men det är skog på ett helt annat sätt hemma hos Sandra.


Magnum blir bara bättre och bättre. Jag verkar ha hittat ett bett som herrn trivs med, äntligen. Sen får jag se om det stämmer i det långa loppet. Han biter gärna på bettet och låser sig runt det på höger sida och muskelminnet är svårt att få bort hos honom. Nu får han gå med ett baucherbett/hanging cheek snaffle vilket verkar motverka att han biter sig fast så han kan slappna av bättre. Fokus för honom med hans utbildning just nu är att få mer bakbensinverkan från honom. Han gör allt han ska, men han erbjuder sig inte att ge något extra så att man kan ta honom vidare. Så nu ska vi se om vi kan få honom att inse att det går att vinkla sina bakben mer.


Dizzy slutade få metacam i söndags och ska kollas på onsdag hur hon är i sina kotor. Efter det ska hon antingen skrittas igång, eller så blir det att åka och röntga henne istället. Jag hoppas verkligen att det blir skritta igång scenariot!


Jag och Jaleoso var i fredags iväg till Udden på deras superhelg. Vi var där ihop med Jennifer, som var chaufför, och Lottie, som höll ordning på mig. Under superhelgen så kör de dressyr, hoppning och stilterräng för både ponny och storhäst och det är riktigt kul att vara med på. Sist jag var där var ihop med Helli och då i hoppning.

Under fredagen på storhäst dressyr kör dom alltid LB och LA klasser. Nästa år hoppas jag att jag är där på lördagen istället.

Jaleoso skulle debutera LA:4 och gick förutom den klassen en LA:3. Tanken slog mig att debutera LA:4 på just den tävlingen kanske inte är det smartaste för de flesta lär rida msv dagen efter, men jag är jätte nöjd med vår egen procent, även om det inte räckte långt i konkurrensen som var. Här är filmen från helgen, och resultaten står i början av filmen.


Nu ska Jaleoso bara utbildas. Han kommer gå semestercupen på lördag, vilket är en enkel klubbtävling, och kanske att han hakar på någon av KM som går under hösten, men i övrigt så ska han bara vidareutbildas så vi får lite mer stabilitet i allting och lite mer styrka och uttryck.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Renee Knutson - 6 april 2017 21:26


Jag har fått den äran av att bli Team ryttare för Team Total! Den här presentationen ligger ute på facebook sidan "Funktionsfodret Primero Total": (mer om mina tankar kring att vara teamryttare/profilryttare och sponsrad nedanför bilden)   ...

Av Renee Knutson - 30 mars 2017 21:03

Jag är precis hemkommen efter två dagars träning på Fors Gård i Stockholm för Julio. Lika välbehövligt som alltid! Och det var alldeles för länge sen sist jag kom iväg.   Jag plockade med mig Alexander den här gången och första passet börjar so...

Av Renee Knutson - 26 mars 2017 20:50


Ibland är det väldigt roliga nyheter men får dela med sig av.   Jag blir sponsrad av och profilryttare för Equikraft!     Equikraft (www.equikraft.se) och Ulrika, som driver företaget, kom jag i kontakt med i samband med att jag hade sa...

Av Renee Knutson - 21 mars 2017 20:11

Årets första tävling gick av stapeln i söndags och var i Kalmar. Bägge pojkarna följde med ner och det blev en lång dag då Alexander startade tidigt i första klassen och Magnum placerade sig i bägge sina klasser som gick efter. Alex har inte vari...

Av Renee Knutson - 1 mars 2017 18:17

Jag tror att alla tränare har gemensamt att man till 99% stöter på samma problem hos ryttarna. Vissa problem som ryttarna själv upplever och andra som ryttarna inte vet om men som gör livet så mycket lättare med ridningen om man kommer tillrätta med ...

Presentation

Välkommen till Remonts blogg. Titta gärna in på www.remont.se för att läsa mer om mina tjänster.

Jag arbetar med att utbilda hästar och ryttare utifrån de klassiska principerna.
Bland mina elever finns alla inriktningar.

/Renée

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards