Remont -  utbildar dig & din häst!

Direktlänk till inlägg 9 juni 2014

Jaleoso på bild

Av Renee Knutson - 9 juni 2014 21:58

När vi var iväg på lagtävling så lånade ju Victoria Jaleoso (Charlotte är himla snäll som lånar ut honom) och de passade ju varandra bra vilket jag trott från start när vi började prata om varandra. Jag får själv inte lov att tävla honom i division III så det var himla kul att han kom med på den tävlingen och han ska också med till finalen där Victoria lånar honom igen.

Tänkte visa två bilder på honom från tävlingen ihop med Victoria (fotograf: Jonna Nilsson)

 

 


Och så har jag fått lite bilder på vårt lag från några omgångar:

 

Första omgången i april i Vetlanda.

Lottie och Arhults Nemo, Jag och Presley, Victoria och Nike samt Sara och Cool Pleasure



 

På hemmaplan hos Falken i maj, andra omgången.

Lena och Nikele, Victoria och Nike, Lottie och Nemo samt jag och Magnum



 

Hos Tunabygden nu i helgen där vi kom tvåa med laget, men vann zonen och fick fina schabrak.

Jag, Victoria och Lottie.



Magnum var idag iväg till Torbjörn med sina tänder. Jag hade hoppats på att de skulle hitta något lite större än de gjorde (men som ändå var lätt fixat). Han hade lite sned tuggyta på den sidan där vargtanden suttit tidigare (som togs bort förra året) och det har blivit efter att han börjar vilja äta på den sidan igen. Några små vassa kanter, men egentligen inget som en normal känslig häst skulle reagerat på. Dom konstaterade dock att en väldigt känslig häst kan reagera stort på det han hade i munnan ändå trots att han såg jätte fin ut i slemhinnor m.m Jag hoppas innerligt att det är tänderna som spökat. Jag vill inte åka på att försöka ta reda på vad som är fel annars. =/
Imorgon ska han få jobba halva passet från marken med stång och kapson, bara böja och forma så han får en bra känsla. Onsdag lite blandat ut och i paddocken. Torsdag uteritt och på fredag ett rejälare dressyrpass och därefter lite bus i skogen på lördag innan finalen på söndag när vi ska åka låååångt.


Jaleoso har en fullspäckad vecka framför sig. Imorgon är han bokad för lektion och då tänkte jag rida igenom honom inför tävlingen på fredag innan själva lektionen börjar. Sen ska vi ut i skogen och bara mysa på onsdag. Hoppning på torsdag. Tävling i Finspång (LB:2 och LB:3) på fredag, vila (skritt vid handen) på lördag och sen går han med Victoria på söndag i finalen.


Dizzy ska få komma ut i sjukhage imorgon. Jag vet i alla fall att om hon inte trivs i den så kan hon stå inne i sin box. Hon är hemskt nöjd med tillvaron nu när hon får stå inne. Hon är verkligen märklig den damen. Hur kan man tycka om att stå inne dag ut och dag in? Hon ser liksom tillfreds ut och idag har hon varit ohalt och väldigt pigg att vara ute och gå med. Veterinären fick ett felstick (hon drog av sig bremsen) och träffade benet så hon har varit lite varm på ett litet område och ömmat i steget, men nu verkar det ha gått över. Hon är i alla fall hemskt pussig och på väldigt bra humör.


Pinot är pigg och glad. Alla andra hästar som går på bete blir lite dåsiga och avslagna, men inte Pinot. Han kör tvärtom och har aldrig varit så pigg och framåt som han är nu.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Renee Knutson - 6 april 2017 21:26


Jag har fått den äran av att bli Team ryttare för Team Total! Den här presentationen ligger ute på facebook sidan "Funktionsfodret Primero Total": (mer om mina tankar kring att vara teamryttare/profilryttare och sponsrad nedanför bilden)   ...

Av Renee Knutson - 30 mars 2017 21:03

Jag är precis hemkommen efter två dagars träning på Fors Gård i Stockholm för Julio. Lika välbehövligt som alltid! Och det var alldeles för länge sen sist jag kom iväg.   Jag plockade med mig Alexander den här gången och första passet börjar so...

Av Renee Knutson - 26 mars 2017 20:50


Ibland är det väldigt roliga nyheter men får dela med sig av.   Jag blir sponsrad av och profilryttare för Equikraft!     Equikraft (www.equikraft.se) och Ulrika, som driver företaget, kom jag i kontakt med i samband med att jag hade sa...

Av Renee Knutson - 21 mars 2017 20:11

Årets första tävling gick av stapeln i söndags och var i Kalmar. Bägge pojkarna följde med ner och det blev en lång dag då Alexander startade tidigt i första klassen och Magnum placerade sig i bägge sina klasser som gick efter. Alex har inte vari...

Av Renee Knutson - 1 mars 2017 18:17

Jag tror att alla tränare har gemensamt att man till 99% stöter på samma problem hos ryttarna. Vissa problem som ryttarna själv upplever och andra som ryttarna inte vet om men som gör livet så mycket lättare med ridningen om man kommer tillrätta med ...

Presentation

Välkommen till Remonts blogg. Titta gärna in på www.remont.se för att läsa mer om mina tjänster.

Jag arbetar med att utbilda hästar och ryttare utifrån de klassiska principerna.
Bland mina elever finns alla inriktningar.

/Renée

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards