Remont -  utbildar dig & din häst!

Alla inlägg den 4 maj 2014

Av Renee Knutson - 4 maj 2014 23:03

Ibland blir det inte som man tänkt sig. När jag hämtade in Magnum igår så var han svullen på hasspetsen och när vi kollade honom i morse så var han lite ”försiktig” med hur han rörde det benet så han fick så snällt stanna hemma.

Jaleoso fick så snällt följa med, men han är ju egentligen inte igång tillräckligt mycket för att tävla ännu. Inte för att Jaleoso håller med…han skulle kunna bli riden tufft i en timme eller två och fortfarande vilja anstränga sig mer. Det märktes i vissa bitar av programmet att han inte är så stark som han behöver vara ännu. Inridningen i galopp ner i halt var ingen höjdare och inte heller den förvända galoppen. Vi skrapade ihop 60,3% i LB:3 och 61,43% i LA:3.

Han var lugn, hyffsat koncentrerad och väldigt trevlig att sitta på. Med lite mer styrka så kommer han att gå hur bra som helst på tävling.


Film och bild:


 


Tävlingsmässigt nu så ska Dizzy (om madam kan tänka sig att fungera på tränsbett) gå med på Falkens lokala dressyr där även andra omgången av division III går. Jag kommer också att ha med Presley och sen får jag se vilken av dom som går med i laget. Magnum kommer gå med på den tävlingen också men med Sandra på ryggen.

Sen är det en kvällstävling för Jaleoso den 21/5 där han startar LB:2 och LA:3.
Efter det så ska Magnum och Jaleoso med på samma tävling där de bägge startar LB:3 och LA:3. Den 24/5 i Eksjö. Sen återstår juni att planera, men där kommer det vara tredje omgången av division III hos Tunabygden.

Presentation

Välkommen till Remonts blogg. Titta gärna in på www.remont.se för att läsa mer om mina tjänster.

Jag arbetar med att utbilda hästar och ryttare utifrån de klassiska principerna.
Bland mina elever finns alla inriktningar.

/Renée

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards