Remont -  utbildar dig & din häst!

Alla inlägg den 2 april 2014

Av Renee Knutson - 2 april 2014 21:20

Tänkte skriva ner lite om aktiviteterna som är till och med sommaren slut. Är du sugen på att haka på?



Förutom aktiviteterna nedan så har jag gruppträningar i dressyr och hoppning i Frösvi på både egna och lånade hästar för den som är sugen att testa det. Så klart har jag också enskild träning både i Frösvi, ca 7mil runt om Västervik och på väg ner till Blekinge och Skåne där jag är ca varannan vecka.



1/5 Sitskurs i Frösvi nära Västervik

Totalt fokus på ryttarens sits och inverkan genom ridning, teori och att filma delar av ritterna. Gott sällskap, trevliga hästar (om man skulle vilja hyra) och en intensiv dag med mycket detaljer.


30-31/5   1½ dags kurs i Karlshamn

Vi jobbar ännu med detaljerna kring kursen, men det blir teori och middag på fredagkväll samt under lördagen två ridpass och lunch med lättare teori. Det är ju alltid roligare att vara flera på samma ställe och det ger alltid mycket att kunna se andra rida, se vad man fokuserar på hos det ekipaget, känna igen sina egna problem och få en aha-upplevelse.


23-27/6 Ridläger utanför Röstånga, Skåne

Hemma hos Sofie har vi alltid kul på ridlägret. Stämningen är på topp och alla är vetgiriga och ställer massvis av frågor. Veckan blandas av enskilda pass, gruppträningar, föreläsningar, teori, film, skratt och god mat.

Som alltid är fokuset på kvalitet inte kvantitet i det jag lär ut.


28-29/6 Tantläger i Nymölla nära Bromölla

Ett fullbokat tantläger där det garanterat blir massor av skratt och prat.


4-6/7 Tantläger i Frösvi nära Västervik

Under ett tantläger kombinerar man inlärning med god mat och trevligt vuxet sällskap. Åldern på deltagarna spelar mindre roll. Övernattning och mat ingår så klart och vill man finns det trevliga hästar att hyra.


18-20/7 Clinic med kurser

I år gör jag något lite speciellt och ser om det finns intresse för det. Under lördag em kommer jag ha en halvdagsclinic som är dedikerad till publiken. Där kommer ekipage på olika nivåer och med olika problem/talanger få visa hur vi arbetar ihop och jag kommer även visa några av mina egna hästar.

För de som vill komma och göra oss sällskap vare sig man bor nära eller långt ifrån så kommer jag att ha kurser under fredag, lördag fm och under söndagen. Kurserna är ännu under planering och de som är intresserade kan komma med önskemål. Övernattning m.m kan utan problem ombesörjas.


1-3/8 Tävlingsläger

Ett tre dagars läger med fokus på enbart tävling. Äldre barn, tonåringar och vuxna är välkomna!

Övernattning, mat m.m ingår givetvis och det finns alltid passande hästar/ponnies att hyra om man har behov av det.


11-13/8 Knatte-barnläger

Läger på tre dagar med 5½timmes dagar för de som är lite yngre. Vi varvar ridning, körning, voltige m.m med lärorika lekar filmer m.m


Mer information, priser m.m finns på hemsidan: www.remont.se

 

 

Presentation

Välkommen till Remonts blogg. Titta gärna in på www.remont.se för att läsa mer om mina tjänster.

Jag arbetar med att utbilda hästar och ryttare utifrån de klassiska principerna.
Bland mina elever finns alla inriktningar.

/Renée

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards