Remont -  utbildar dig & din häst!

Direktlänk till inlägg 24 februari 2014

Vårkänslorna är ett faktum!

Av Renee Knutson - 24 februari 2014 22:39

Det börjar bli varmt och skönt ute, solen lyser oftast rätt bra. Hästarna går nakna i hagen och njuter.

Alla är lite lätt galna och energin bara sprutar. Det märker jag även på de hästar som jag träffar i träningarna.


Alla hästarna blev ju i tisdags genomgången av kiropraktor. Jaleoso och Magnum har varit med förr så de har jag inte märkt något negativt på. Deras kroppar återhämtar sig rätt snabbt och de känns alltid bättre efter att de fått släppt på lite låsningar. Jaleoso börjar gå mot att han fått det han behöver just  nu. Låsningar får dom ju alltid, precis som vi. Dom hittar på skit i hagen eller får någon skada som de går och avlastar sig för och vips så har de nya snedheter och låsningar.

Magnum behöver någon omgång till eller två...mycket skit i den kroppen från problem han haft med vargtanden...förra våren!! Tänk vad tänder kan ställa till det.


Dizzy däremot. Ja stackars tjejen. Hon stod två dagar efteråt, precis som de alltid gör efter första behandlingen. Sen ska de ha ett lätt pass tredje dagen och därefter ridas som vanligt. Första passet jag skulle arbeta med henne valde jag att tömköra och tur var det. Hon såg ut som att hon var halt på bägge bak. Jag kan inte påstå att jag är speciellt förvånad, men å andra sidan så reagerade Magnum på nästan samma sätt på första behandlingen.
Andra dagen stod hon, tredje gick jag ut och gick med henne och då var hon helt nipprig. Kunde inte skritta för fem öre. Och idag så tömkörde jag henne igen och då såg hon bättre ut än hon gjorde innan behandlingen, även om det är mycket kvar att ta på henne. Men det ger mig i alla fall hopp att hon ska tåla att få såna här behandlingar och med det kunna bli bättre. 

Det ska bli kul att få rida henne igen och känna hur hon känns.

Men imorgon är det löshoppning för hela bunten, utom Pinot som ska ridas.


Jag har ju inte varit aktiv här på bloggen direkt och inte heller på facebook. Det har att göra med sånt som inte rör företaget och som kommer ligga och skava ett bra tag till. Men nu känner jag att jag kan börja skifta fokus och fokusera på hobby och jobb, vilket ju i princip är samma sak. Det betyder också att jag kommer bli mer aktiv igen med bloggandet och statusuppdateringar.

My kommer hit från Skåne imorgon och stannar till fredag, kanske vi två kan lyckas ta lite bilder på hästarna till och med så det kan komma med i bloggen.


Jag hade velat ha med en liten följetong i bloggen som avhandlar olika ämnen om hästar, träning m.m

Den stora frågan är alltid vilka frågor man ska beröra. Önskemål?

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Renee Knutson - 6 april 2017 21:26


Jag har fått den äran av att bli Team ryttare för Team Total! Den här presentationen ligger ute på facebook sidan "Funktionsfodret Primero Total": (mer om mina tankar kring att vara teamryttare/profilryttare och sponsrad nedanför bilden)   ...

Av Renee Knutson - 30 mars 2017 21:03

Jag är precis hemkommen efter två dagars träning på Fors Gård i Stockholm för Julio. Lika välbehövligt som alltid! Och det var alldeles för länge sen sist jag kom iväg.   Jag plockade med mig Alexander den här gången och första passet börjar so...

Av Renee Knutson - 26 mars 2017 20:50


Ibland är det väldigt roliga nyheter men får dela med sig av.   Jag blir sponsrad av och profilryttare för Equikraft!     Equikraft (www.equikraft.se) och Ulrika, som driver företaget, kom jag i kontakt med i samband med att jag hade sa...

Av Renee Knutson - 21 mars 2017 20:11

Årets första tävling gick av stapeln i söndags och var i Kalmar. Bägge pojkarna följde med ner och det blev en lång dag då Alexander startade tidigt i första klassen och Magnum placerade sig i bägge sina klasser som gick efter. Alex har inte vari...

Av Renee Knutson - 1 mars 2017 18:17

Jag tror att alla tränare har gemensamt att man till 99% stöter på samma problem hos ryttarna. Vissa problem som ryttarna själv upplever och andra som ryttarna inte vet om men som gör livet så mycket lättare med ridningen om man kommer tillrätta med ...

Presentation

Välkommen till Remonts blogg. Titta gärna in på www.remont.se för att läsa mer om mina tjänster.

Jag arbetar med att utbilda hästar och ryttare utifrån de klassiska principerna.
Bland mina elever finns alla inriktningar.

/Renée

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards