Remont -  utbildar dig & din häst!

Direktlänk till inlägg 11 februari 2014

Inplanerade läger

Av Renee Knutson - 11 februari 2014 21:55

Nu ligger det ute flera läger, kurser och clinics som är inplanerade under våren och sommaren.

Jag har för tillfället bara lagt ut dom på facebook, där även de som inte har facebook själva kan nå dom!

Detta för att jag vet av erfarenhet att datum ändras och jag tänkte låta dom ligga och jäsa lite i någon/några veckor och sen lägga ut dom på hemsidan.

Här är länken till det som inplanerad so far: 

https://www.facebook.com/pages/Remont/119397538128068?id=119397538128068&sk=events


Givetvis går det att boka in fler kurser och läger om man skulle vilja det.

Om någon vill vara med på maillistan jag har som gäller träningar, kurser, läger, erbjudanden m.m så skicka ett mail till mig på info@remont.se och meddela mig så lägger jag till dig.


Det är ju ett tag sen jag skrev på bloggen och det kommer kanske vara lite sämre med uppdateringar några månader framöver eftersom det helt enkelt är saker i livet som inte riktigt kommer överens med mig just nu.

När det gäller jobb och hästar så är det full rulle och det är väldigt skönt att ha att göra.


Alfonso åkte till sin nya ägare i lördags. Han har inte åkt transport sen han åkte upp till mig och den resan är inte kort. Så jag hade förväntat mig att han kanske skulle kinka lite om att gå in i transporten, men han klampade rakt på hur snällt som helst. Nu får han i alla fall någon som bryr sig om bara honom, vilket så klart inte blir fallet hos mig. Alla hästar blir ompysslade och får sin dos av tillgivenhet, men det blir ju aldrig samma sak som att ha en egen matte eller husse.


Med mina hästar så pågår det lite olika arbeten...

Jaleoso är riktigt, riktigt bra just nu och bara går från klarhet till klarhet. Han har lite snedhet kvar i kroppen, men det känns som att det snart är helt borta. Med hjälp av Sandra har vi fått bort lite spänningar i bogområdet som gjort att han fått ett riktigt fint boglyft och har lättare att komma in under sig.

Magnum försöker vi få allt längre och mer avslappnad i sina muskler. Han är ju lite för kort för sin mankhöjd och har lätt för att gå upp i energi och börja takta eller galoppera på stället. Och ibland när man är ute i skogen så är det inte så mycket man kan göra åt det och då ökar han ju på sin korthet i kroppen. Ihop med att kiropraktorn släppt på låsningar så har det förvärrats (musklerna "försvarar" sig och drar ihop sig när korrigeringarna görs), men nu med hjälp av Sandra och att jag stretchar honom så blir han snabbt längre i kroppen vilket känns tydligt i ridningen.

Dizzy är ju alltid ett kapitel för sig... Hon har blivit bättre för varje gång som Sandra behandlat henne. Hon har ju massvis med problem i kroppen p.g.a att hon gått med inflammationer från alla sina pålagringar. Och hon fortsätter att blir bättre, men nu känner jag att det måste hända mer. Jag måste veta om hon kommer fungera eller inte. Eftersom jag driver företag och har hästar som delvis betalar för sig själva så kan jag inte ha en som inte gör det. Det fungerar helt enkelt inte ekonomiskt eller praktiskt (tidsmässigt). Hemskt, men sant. 

Hon är dessutom den häst som jag allra helst vill få ha kvar livet ut. 

Så nu kommer jag be kiropraktorn att ta även henne så vi får bort alla låsningar som jag vet att hon har efter all skit som hon haft i kroppen. Att jag inte velat göra det tidigare är för att jag vet att när man släpper på låsningar så är risken stor att de får pålagringar och då speciellt en häst som redan är illa i sin kropp. Vi kommer köra varianten att Sandra värmer henne med massage och pharmalight och sen får kiropraktorn gå på henne och säkerligen i många omgångar.

Kan hon efter flera såna behandlingar inte prestera fullt ut så får jag helt enkelt ta mig en funderar på vad jag ska göra med henne.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Renee Knutson - 6 april 2017 21:26


Jag har fått den äran av att bli Team ryttare för Team Total! Den här presentationen ligger ute på facebook sidan "Funktionsfodret Primero Total": (mer om mina tankar kring att vara teamryttare/profilryttare och sponsrad nedanför bilden)   ...

Av Renee Knutson - 30 mars 2017 21:03

Jag är precis hemkommen efter två dagars träning på Fors Gård i Stockholm för Julio. Lika välbehövligt som alltid! Och det var alldeles för länge sen sist jag kom iväg.   Jag plockade med mig Alexander den här gången och första passet börjar so...

Av Renee Knutson - 26 mars 2017 20:50


Ibland är det väldigt roliga nyheter men får dela med sig av.   Jag blir sponsrad av och profilryttare för Equikraft!     Equikraft (www.equikraft.se) och Ulrika, som driver företaget, kom jag i kontakt med i samband med att jag hade sa...

Av Renee Knutson - 21 mars 2017 20:11

Årets första tävling gick av stapeln i söndags och var i Kalmar. Bägge pojkarna följde med ner och det blev en lång dag då Alexander startade tidigt i första klassen och Magnum placerade sig i bägge sina klasser som gick efter. Alex har inte vari...

Av Renee Knutson - 1 mars 2017 18:17

Jag tror att alla tränare har gemensamt att man till 99% stöter på samma problem hos ryttarna. Vissa problem som ryttarna själv upplever och andra som ryttarna inte vet om men som gör livet så mycket lättare med ridningen om man kommer tillrätta med ...

Presentation

Välkommen till Remonts blogg. Titta gärna in på www.remont.se för att läsa mer om mina tjänster.

Jag arbetar med att utbilda hästar och ryttare utifrån de klassiska principerna.
Bland mina elever finns alla inriktningar.

/Renée

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards