Remont -  utbildar dig & din häst!

Alla inlägg den 22 januari 2014

Av Renee Knutson - 22 januari 2014 20:04

Alfonso har hittat en alldeles egen matte och kommer att flytta till Blekinge.

Idag gick han igenom en besiktning utan minsta anmärkning med en veterinär som var väldigt fötjust i honom. Han bjöd på en rodeoshow i ridhuset som hette duga. Kanske inte riktigt läge för det, men vi hade underhållning i alla fall. Det blir skönt för honom att komma och få hagkompisar och mental stimulans. Här blir det att han får gå ensam i en alldeles för liten hage för honom och nu när det dessutom är halt och stenhårt så kan han ju inte ens busa av sig själv i hagen. Så ridhuset är enda utloppet för honom. 

Han kommer att kastreras på måndag, även om de ville behålla honom som hingst ett tag till (men hittade inget stall som ville ta emot hingst), och sen stanna tills han är läkt.


Jaleoso är pigg och glad och musklar på sig väldigt fort nu när han har en sadel som passar och återigen är rak i sin kropp. Just nu har det mestadels blivit Charlotte som har ridit känns det som...vi har nog ridit lika mycket tror jag, men jag är van vid att rida honom mest. Men min tid har bara inte räckt till och Charlotte verkar ha lite mer tid än hon normalt har. Tur när det kan vara så.

Magnum är totalt idiotpigg för att vara ärlig. Om han står en dag så är han helt hopplös dagen efter. Idag red jag honom en timme i ridhuset (II) och han var fortfarande alldeles för pigg mot slutet. Han ska helst gå varje dag och rätt mycket, men ibland hinner man ju bara inte med.

Dizzy känns allt bättre och jag hoppas att det kommer fortsätta så. Om hon fortsätter att utvecklas som hon gör nu så kommer hon kunna kallas för en normal ridhäst om en månad ca. Det är helt klart bara Sandras förtjänst. Så fort hon behandlat henne märker jag en enorm skillnad två dagar efteråt.


Om det är någon som känner sig sugen på att rida ut och busa med en eller två pigga PRE då och då så kan Magnum och Dizzy stå till förfogande om ryttaren bara är van, ansvarsfull och följsam. Jag hade behövt någon som motionerar dom de dagarna jag inte kan rida dom så de får utlopp för all energi.


Ridskolan drar igång två nya knattegrupper. För barn i åldrarna 4 till 6år och som kommer gå med ledare under en period. Måndagar 17:30 till 18:00 och torsdagar 18:00 till 18:30.

Små grupper med snälla ponnies som tycker om sin uppgift.

Presentation

Välkommen till Remonts blogg. Titta gärna in på www.remont.se för att läsa mer om mina tjänster.

Jag arbetar med att utbilda hästar och ryttare utifrån de klassiska principerna.
Bland mina elever finns alla inriktningar.

/Renée

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards