Remont -  utbildar dig & din häst!

Direktlänk till inlägg 15 januari 2014

Öhm...där ska du inte vara...

Av Renee Knutson - 15 januari 2014 21:05

Jag kom till stallet för andra gången idag innan hästarna kom in, men det hade hunnit bli mörkt.

Lilla Safir (en b-ponny som Jaleoso anser är hans och ingen får gå med honom i hagen) hade sällskap av en betydligt större häst som jag inte hade problem att känna igen trots att det knappt gick att se något. Hur tusan Magnum kommit in till Safir ska bli intressant att reda ut imorgon i dagsljus. Dizzy gick snällt kvar i deras hage dock. Jaleoso var lagom uppjagad över att Magnum var i fel hage och pussade på hans Safir! Ja så kan det bli ibland.



Alltså snön kan visst vara fin, men jag hade helst sluppit den.

Ibland ser det ut så här utanför stallet hos oss och ibland är det så mycket att det hänger ner som en vägg från taket. Riktigt läckert.

 



Jag har ägnat kvällen åt att skicka ut inbjudningar till min 30års fest som blir av i mars. Jag har en hög kvar som ska gå ut med vanlig post imorgon. Jag bara hoppas att jag inte missat någon. Ibland är de som är mest självklara också de som är lättast att glömma.


Saaben dog ju i söndags, precis ett sånt fel den haft innan jag köpte den (men som skulle vara åtgärdat och alla delar bytta m.m.) och så klart så vill inte bilhandlaren ta i det. Är inte förvånad alls. Så efter att ha pratat med konsumentombud och min revisor/jurist så får jag gå den vägen och reklamera bilen. Skulle inte förvåna mig om det blir en utdragen historia. =(

Det känns som att det räcker med saker som ska krångla nu...

Jag har tack och lov fått låna en gammal bil under en kort period så jag kan ta mig någonstans så jag kan slippa förlora en massa inkomst. Men hur mycket ska man behöva förlita sig på att andra är snälla och hjälper en när det egentligen inte är dom som ska ställa upp?


Dizzy fick sista dosen butta igårkväll.

Igår och idag har hon känts riktigt bra i ridningen, mycket bättre än hon gjort tidigare, men jag gissar på att det beror mer på Sandras behandling än buttan eftersom den ändringen kom några dagar efter att Sandra "varit på henne". Men det lär ju snart visa sig vad som är vad. Hon ska få en behandling imorgon kväll igen och då kommer det bli väldigt tydligt vad som är vad med tanke på att buttan kommer att ha gått ur henne helt till helgen.

 


Magnum och Jaleoso fick behandling av kiropraktorn måndags kväll. Jaleoso har fått klartecken att gå tre månader innan han vill titta på honom igen eftersom han nu verkar vara helt okej igen. Och han har ju verkligen blivit bättre i kroppen. Det märks tydligt när man rider honom och syns också på honom. Hans nya sadel har gjort sitt med och han har börjat sätta mer ryggmuskler.

Magnum däremot lär behöva en omgång eller två till, men hade blivit en bra bit bättre till denna vändan. Ska bli kul att rida honom igen och få känna på hur han känns. Idag busade vi i ridhuset, eller ja...jag busade och han tror att jag försöker jaga honom och blir helt ifrån sig...han förstår väl förhoppningsvis snart. Och sen tömkörde jag lite grann för att han skulle få jobba lite lite. Jag vet ingen häst som jobbar så korrekt i form som han gör i tömkörningen. Tycker normalt att det är svårt att få dom stabila och till handen i tömkörningen, inga problem med honom! Så länge han inte får för sig att jag jagar honom där också, vilket händer.


Ridskolan ökar sakta men säkert. Det är framförallt knattar och barn som är med och sen i den privata dressyrgruppen är det enbart vuxna med. Det ska bli kul att se hur det hela utvecklas och om vi så småningom kommer fylla två dagar med lektioner.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Renee Knutson - 6 april 2017 21:26


Jag har fått den äran av att bli Team ryttare för Team Total! Den här presentationen ligger ute på facebook sidan "Funktionsfodret Primero Total": (mer om mina tankar kring att vara teamryttare/profilryttare och sponsrad nedanför bilden)   ...

Av Renee Knutson - 30 mars 2017 21:03

Jag är precis hemkommen efter två dagars träning på Fors Gård i Stockholm för Julio. Lika välbehövligt som alltid! Och det var alldeles för länge sen sist jag kom iväg.   Jag plockade med mig Alexander den här gången och första passet börjar so...

Av Renee Knutson - 26 mars 2017 20:50


Ibland är det väldigt roliga nyheter men får dela med sig av.   Jag blir sponsrad av och profilryttare för Equikraft!     Equikraft (www.equikraft.se) och Ulrika, som driver företaget, kom jag i kontakt med i samband med att jag hade sa...

Av Renee Knutson - 21 mars 2017 20:11

Årets första tävling gick av stapeln i söndags och var i Kalmar. Bägge pojkarna följde med ner och det blev en lång dag då Alexander startade tidigt i första klassen och Magnum placerade sig i bägge sina klasser som gick efter. Alex har inte vari...

Av Renee Knutson - 1 mars 2017 18:17

Jag tror att alla tränare har gemensamt att man till 99% stöter på samma problem hos ryttarna. Vissa problem som ryttarna själv upplever och andra som ryttarna inte vet om men som gör livet så mycket lättare med ridningen om man kommer tillrätta med ...

Presentation

Välkommen till Remonts blogg. Titta gärna in på www.remont.se för att läsa mer om mina tjänster.

Jag arbetar med att utbilda hästar och ryttare utifrån de klassiska principerna.
Bland mina elever finns alla inriktningar.

/Renée

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards