Remont -  utbildar dig & din häst!

Direktlänk till inlägg 13 januari 2014

Förbannade Murphy!

Av Renee Knutson - 13 januari 2014 13:48

Alltså Murphy (lagen om alltings jävlighet) har haft ett väldigt roligt år på min bekostnad. Nu mer än ett år faktiskt för jag räknar med att det började förra december. De flesta har redan koll på mycket av det som hänt.

Igår stendog den nya (bättre begagnad) bilen som jag hade haft i 13dagar, medan jag körde!

Så nu står den bärgad och bilfirman ska så klart spela svåra och inte samarbeta. Och jag måste hitta kvittot på bilen...som jag hoppas ligger i bilen för jag har inget minne av att ta det därifrån. Så att en jurist kan kopplas in omgående och kan ta tag i det. Men nu står jag här igen utan bil. Som jag bor och på det sättet jag jobbar så ryker den inkomster direkt. Igår kväll rök en rejäl summa och idag har det tickat iväg lite på inkomstsidan också.


Det hade varit trevligt att få ha en väldigt glad blogg som bara plockade på framåt med kul grejer men så ska det tydligen inte vara just nu.

Idag hjälpte David mig i stallet och efter det har jag varit hemma för jag har bara inte orkat. En sån här grej, men 13månader av såna här grejer, till slut orkar jag bara inte. Jag känner mig själv och imorgon är jag säkert igång igen, men frågan är hur långt det ska gå innan bilfirman tar sitt ansvar. =/


Till lite annat:

Dizzy verkar inte ha reagerat alls på buttan, men vi (jag och Sandra) ska kolla på henne lös igen när hon är av buttan för det var länge sen jag såg henne lös...kanske till och med innan hon blev behandlad i somras. Hon fick en behandling av Sandra som gjorde att hon dagen efter kändes en aningens bättre att rida men inte så bra som jag vill att det ska kännas, men vi får se om det kan komma till rätta. Jag har också begärt ut röntgenbilderna så att Sandra kan få se dom så det underlättar lite hur hon analyserar henne.

Kiropraktorn kommer ikväll till Magnum och Jaleoso. Jaleoso känns som att det bara är lite lite kvar på nu så han hoppas jag känns 100% efter denna behandlingen. Magnum har en bit kvar kan man väl säga. Speciellt böjningen åt höger är jobbig för honom, men han har blivit bättre sen första behandlingen så det ska nog ta sig det med.


Jag är snart klar att skicka ut inbjudningarna till 30års kalaset och ska få tummen ur med det.

Nu ska jag sätta mig med decembers papper och kanske jag även tar tag i det som behöver in för årsbokslutet när jag ändå är hemma och inte gör något. Känns inte lönt att rida när humöret är på detta sättet för det blir ingen bra kommunikation med hästarna och det förtjänar dom absolut inte.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Renee Knutson - 6 april 2017 21:26


Jag har fått den äran av att bli Team ryttare för Team Total! Den här presentationen ligger ute på facebook sidan "Funktionsfodret Primero Total": (mer om mina tankar kring att vara teamryttare/profilryttare och sponsrad nedanför bilden)   ...

Av Renee Knutson - 30 mars 2017 21:03

Jag är precis hemkommen efter två dagars träning på Fors Gård i Stockholm för Julio. Lika välbehövligt som alltid! Och det var alldeles för länge sen sist jag kom iväg.   Jag plockade med mig Alexander den här gången och första passet börjar so...

Av Renee Knutson - 26 mars 2017 20:50


Ibland är det väldigt roliga nyheter men får dela med sig av.   Jag blir sponsrad av och profilryttare för Equikraft!     Equikraft (www.equikraft.se) och Ulrika, som driver företaget, kom jag i kontakt med i samband med att jag hade sa...

Av Renee Knutson - 21 mars 2017 20:11

Årets första tävling gick av stapeln i söndags och var i Kalmar. Bägge pojkarna följde med ner och det blev en lång dag då Alexander startade tidigt i första klassen och Magnum placerade sig i bägge sina klasser som gick efter. Alex har inte vari...

Av Renee Knutson - 1 mars 2017 18:17

Jag tror att alla tränare har gemensamt att man till 99% stöter på samma problem hos ryttarna. Vissa problem som ryttarna själv upplever och andra som ryttarna inte vet om men som gör livet så mycket lättare med ridningen om man kommer tillrätta med ...

Presentation

Välkommen till Remonts blogg. Titta gärna in på www.remont.se för att läsa mer om mina tjänster.

Jag arbetar med att utbilda hästar och ryttare utifrån de klassiska principerna.
Bland mina elever finns alla inriktningar.

/Renée

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards