Remont -  utbildar dig & din häst!

Alla inlägg den 17 december 2013

Av Renee Knutson - 17 december 2013 21:39

De sista dagarna har varit lite långa och jag är rätt slö i skallen känner jag.


En snabb summering av ridningen ser ut så här:

Jaleoso gick ett kanonfint pass igår! Helt otroligt bra kändes han. Men idag var han mör och efter en lättare ridtur i skogen klagade han över ryggont (bakre delen av sadeln). Den sadeln han har är inte optimal, men det är den vi hittat som inte gjort honom någon skada hittills. Nu verkar han ha kommit igång så enormt och jobbat genom kroppen att han helt enkelt får feltryck av sadeln. Tack och lov verkar det som att hans nya Bruno del Grange sadel leveras på torsdag! Snacka om bra julklapp!

Dizzy har känts lite matt, men inte sämre i övrigt. Så henne har jag tagit det lite lugnt med för att se om hon bara behöver gå lite lättare pass en kort stund

Magnums ömma rygg har försvunnit och han har börjat muskla sig igen runt manken (där det syns mest på honom just nu). Jag har ökat på maten lite lätt för honom samt att han rör sig genom kroppen så förmodligen är det det som gör att han kommit igång igen.


Nu tänkte jag visa lite filmer som jag tycker om. 
Den ena är på Marques, en PRE hingst som finns i USA. Det är en lite lång film kanske, men orkar ni inte se hela så se början och slutet. Tycker om humorn i filmen.



Och sen älskar jag Budweiser reklamerna med deras Clydesdale och de ger mig julkänsla även om alla inte utspelar sig med snö.

Snöbollskrig


In tribute of 9/11


Åsna som vill bli Clydesdale hos Budweiser


Den här är bara så himla gullig



Jag är ju inte intresserad av avel och därmed så har jag heller inte rotat speciellt ofta i stammar, speciellt inte PRE eftersom det ofta inbegriper spanska sidor (jag kan inte spanska).

Men jag har rotat runt lite försiktigt och börjat hitta lite bilder


Lluents morfar: Nadal IV

  


Lluents morfarsfar: Maromo

  

   



Jaleosos pappa: Dante V

 



Dizzys farfar: Bizarro XIV

 

 




Dizzys morfarsfar: Faraon XXIV

 

 

 


Dizzys morfars farfar och Magnums morfars farfar samt hans farfars farfar: Vinatero III

 



Magnums farfars far: Superior II

 




Jag hade fått länkat till mig en jättefin bild på Dizzys pappa Reno II, men tänkte aldrig på att spara den och nu hittar jag den inte. Samma så fick jag länkat en film på Magnums pappa Arponera SG, men den länken går inte att använda längre. =(



Presentation

Välkommen till Remonts blogg. Titta gärna in på www.remont.se för att läsa mer om mina tjänster.

Jag arbetar med att utbilda hästar och ryttare utifrån de klassiska principerna.
Bland mina elever finns alla inriktningar.

/Renée

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards