Remont -  utbildar dig & din häst!

Direktlänk till inlägg 14 december 2013

Facebook tävlingar

Av Renee Knutson - 14 december 2013 22:04

Sista dagarna har varit en aningens turbulenta som ni säkert förstår.

Jag trodde att saaben hade klarat sig hyffsat efter krocken med hjorten, men idag när vi äntligen kunde hissa upp den insåg vi att det är inte lönt att försöka rädda den. Tack och lov har jag haft turen att få låna en riktgt bra bil under två veckor så jag kan släppa paniken jag hade över att inte ha någon bil när jul närmar sig.

Förmodligen blir det en billig bil för några få tusen att ha under vintern och så får det bli en permanent bil till våren istället som känns lite mer duglig.

Jag förälskar mig alltid i mina bilar så det var hemskt att se den stackaren stå där med en trasig motorhuv och lykta och veta att innandömet i motorrummet var ännu mer illa däran =( Extra ljusen och aluminium fälgarna kommer i alla fall komma med till nästa bil som blir permanent. Det blir så klart en saab till...en 9-3 automat.


Dessutom har min mobil bråkat och bara tagit emot vissa sms. Men idag verkade den kicka igång igen och då rullade det in 28sms på en gång...helt klart dags att byta ut den för det är inte första gången den ställer till det för mig. Mobilen är ju en väldigt väsentlig del i företaget.


Till tävlingarna. På Facebook (du måste ha facebook för att kunna vara med, men däremot så kan du utan problem följa mitt företag på facebook utan att ha det...där skriver jag oftast som mest om mina dagar).

Denna tävlingen är för de som aldrig varit med och tränat innan:

https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=583450828389401&id=119397538128068

Denna tävlingen är för både de som tränat för mig innan och de som inte har det:

https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=583451928389291&id=119397538128068



Magnum har haft ont i sin rygg under veckan. Han blev nog väldigt känslig efter att han blev rättad i kroppen och sen kom snöstormen på det. Han var visserligen väl påpälsad i stormen men har nog stått och spänt sig ändå. I torsdags red jag honom för första gången sen helgen och efter det har han känts bra. Böjningen är inte längre något problem åt något håll som det varit innan. Han är inte riktigt så stabil i sin form på "längden" (överlinjen) och det tror jag kommer falla på plats efter en eller två behandlingar till.

Dizzy ligger just nu relativt stabilt i sin utbildning och jag är inte säker på om det är bra eller dåligt.

Jaleoso är Jaleoso. Han kan gå från att vara en ren pina till att vara kanonbra under ett och samma pass. 

Ett pass så var han pestig att sitta på i början. När han är sitt pestiga jag så är han inte koncentrerad, går och drar lite i tyglarna (små, korta drag som man inte kan förbereda sig på), allmänt maskar. Typiskt hingst med andra ord. Sen när man morrar till och säger till honom att han får banne mig lyssna så kan han bli så jäkla bra. Han satte en riktigt, riktigt fin piaff för något pass sen. Och idag satte han en klockren mellantrav som började gå mot ökad trav.

Jag tycker verkligen om att rida den hästen, men så tycker jag också om hästar med en hel del attityd. Han kommer bli så extremt bra när han blir lite äldre!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Renee Knutson - 6 april 2017 21:26


Jag har fått den äran av att bli Team ryttare för Team Total! Den här presentationen ligger ute på facebook sidan "Funktionsfodret Primero Total": (mer om mina tankar kring att vara teamryttare/profilryttare och sponsrad nedanför bilden)   ...

Av Renee Knutson - 30 mars 2017 21:03

Jag är precis hemkommen efter två dagars träning på Fors Gård i Stockholm för Julio. Lika välbehövligt som alltid! Och det var alldeles för länge sen sist jag kom iväg.   Jag plockade med mig Alexander den här gången och första passet börjar so...

Av Renee Knutson - 26 mars 2017 20:50


Ibland är det väldigt roliga nyheter men får dela med sig av.   Jag blir sponsrad av och profilryttare för Equikraft!     Equikraft (www.equikraft.se) och Ulrika, som driver företaget, kom jag i kontakt med i samband med att jag hade sa...

Av Renee Knutson - 21 mars 2017 20:11

Årets första tävling gick av stapeln i söndags och var i Kalmar. Bägge pojkarna följde med ner och det blev en lång dag då Alexander startade tidigt i första klassen och Magnum placerade sig i bägge sina klasser som gick efter. Alex har inte vari...

Av Renee Knutson - 1 mars 2017 18:17

Jag tror att alla tränare har gemensamt att man till 99% stöter på samma problem hos ryttarna. Vissa problem som ryttarna själv upplever och andra som ryttarna inte vet om men som gör livet så mycket lättare med ridningen om man kommer tillrätta med ...

Presentation

Välkommen till Remonts blogg. Titta gärna in på www.remont.se för att läsa mer om mina tjänster.

Jag arbetar med att utbilda hästar och ryttare utifrån de klassiska principerna.
Bland mina elever finns alla inriktningar.

/Renée

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards