Remont -  utbildar dig & din häst!

Alla inlägg den 20 oktober 2013

Av Renee Knutson - 20 oktober 2013 20:19

Igår var Falken iväg på finalen i lagtävlingen i division II.

Från början sa vi att vi förmodligen kommer komma sist på tävlingarna, men att vi garanterat kommer ha jäkligt roligt ihop. Roligt har vi verkligen haft, men vi lyckades också vinna två av de tre omgångarna som själva zonen bestod av och gick vidare till finalen där vi kom som sexa av åtta startande lag. Inte illa pinkat när vi trodde att vi skulle hamna sist i vår egen zon från början.

Jag hade med mig Jaleoso som i första klassen var väldigt laddad och det stod "hastigt" i hela protokollet, men vi skrapade ändå ihop 62,5% och kom på delad tionde plats av 32 startande. Det är bästa resultatet han haft hittills.

I LA:3, lagklassen, var det en trött kille men som var bra mentalt. Problemet var att jag inte var det. Jag har nog aldrig ridit sämre på en tävling. Okoncentrerad, massa små missar, dålig ridning, tre riktigt grova missar där en bestod av att jag fick göra halt och domaren fick säga hur jag skulle rida för jag glömde vägen. Lagom pinsamt.

Vi skrapade ihop 58,1% trots det och kom som nummer 30 av 40 startande och med den ridningen så är jag nöjd med det resultatet.


Målet med Jaleoso för 2013 har varit att se om han kan fungerar som hingst på tävlingar och det har han nu fullt ut visat att han kan så än så länge får kulorna vara kvar.


Här är en film på bägge klasserna:


Han ser bra mycket bättre ut än han gjorde på förra tävlingen. Korrigeringen av höften gjorde underverk och det är en till två korrigeringar kvar innan han är helt bra. Nu ska vi bara bygga styrka och fila så sätter vi igång och tävlar till våren igen och då hoppas jag att vi kan vara med och konkurrera om de övre placeringarna i de klasser vi startar.


Idag blev det bara att jag red Dizzy. Hon känns bättre och bättre, men lite skumma grejer har hon för sig. Jag kan inte riktigt avgöra om det är ovanor som hon har kvar sen hon hade ont och/eller från igångsättningen. Eller om det är något kvar som spökar för henne i kroppen. Nåja det är ju bara att fortsätta rida henne allt mer så kommer hon antingen blir sämre om hon inte är helt bra än. Eller så försvinner alla små grejer hon har för sig. Oavsett så får jag ju svaret på det jag funderar på.


Nu väntar en dusch och att göra lasagne, vilket jag har fått lätt dille på. Har aldrig lagat det själv innan och bara fått det i skolan, vilket ju aldrig var någon höjdare.

Presentation

Välkommen till Remonts blogg. Titta gärna in på www.remont.se för att läsa mer om mina tjänster.

Jag arbetar med att utbilda hästar och ryttare utifrån de klassiska principerna.
Bland mina elever finns alla inriktningar.

/Renée

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7 8 9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards