Remont -  utbildar dig & din häst!

Alla inlägg den 18 oktober 2013

Av Renee Knutson - 18 oktober 2013 15:32

Idag har alla tre studsat runt som glada små busar.


Jaleoso fick en vända ut på grusvägarna med syftet att låta honom blåsa ur sig rejält i galoppen. Den där lilla studsbollen kan verkligen konsten att dra på och samtidigt göra små luftsprång precis överallt. Tur att han är lätt att följa med! I sista galoppspurten kom det en annan häst runt kröken och Jaleoso blev så rädd att han kastade sig ut i vägkanten och runt. Tur att man övat upp lite balans. Hade det varit en annan häst hade jag helt klart åkt av, men nu hängde jag precis med honom och han var snäll nog att stanna upp innan det gick helt åt skogen. Den andra hästen blev också duktigt rädd och tvärvände men det gick bra där med. Jag lyssnar så klart efter bilar när jag drar dom galopperna och de hör man utan problem, men en häst som skrittar gör lite för lite ljud.


Bella hjälpte mig att hoppa Magnum och Dizzy. Hon fick ta Dizzy och jag tog Magnum.

De två har tagit något enstaka språng ute bara det sista. Dizzy har inte hoppat ordentligt sen juni och Magnum har inte hoppat ordentligt sen augusti. Inne i paddocken hade vi bara byggt upp fyra stycken 50cm hinder som stod i en stor fyrkant så vi kunde ta hindren i en fyrkant, en volt eller i en åtta. Dizzy blev så glad att hon tog lite väl stora språng och de tog några språng innan hon gick att styra vettigt. Magnum studsade runt som en pigg pingpongboll innan han fick hoppat av sig lite. Sen rullade de bägge på rätt bra över och började hitta rytmen.

Vi slutade med en vända över terränghindren där vi först testade att jag red för med Magnum och Bella kom efter med Dizzy...big mistake. Jag coolade ner Magnum efter sista hindret och hör hur Dizzy kommer efter och Bella som försöker få kontroll på henne. Det tog inte så lång tid innan hon fick tag på henne, men det var en totalt salig häst som inte visste var hon skulle bli av. Vi bytte så hon fick hoppa först och då gick det en aningens lugnare.


Imorgon bär det av till Eksjö där finalen för division två i dressyr går.

Presentation

Välkommen till Remonts blogg. Titta gärna in på www.remont.se för att läsa mer om mina tjänster.

Jag arbetar med att utbilda hästar och ryttare utifrån de klassiska principerna.
Bland mina elever finns alla inriktningar.

/Renée

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7 8 9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards