Remont -  utbildar dig & din häst!

Alla inlägg den 15 oktober 2013

Av Renee Knutson - 15 oktober 2013 21:16

Alltså de här två är ju himla söta:

 


Det är ännu större storleksskillnad på dom när man ser dom på riktigt. Fridolf (shettisen) hade lätt kunnat gå under magen på Lilleman. Lilleman är skadad och går i sjukhage, men hingst som han är så är det ju inte alltid lätt att hålla honom lugn och nöjd, men lilla Fridolf räcker som sällskap och då är de bägge lugna och glada. Och Fridolf får fortsätta banta också.


Igår började Bella hos mig på praktik och kommer att vara här i två veckor. Så nu går arbetet i stallet väldigt fort. det hade kunnat vara 4-5hästar till utan problem. Eftersom hon är med och tränar för mig med jämna mellanrum så känner jag henne hyffsat, rent hästmässigt, sedan innan vilket alltid gör att allt går väldigt smidigt.

Hon är ett väldigt lätt sällskap att ha och till väldigt mycket hjälp.


Jag blev så himla inspirerad av den här filmen:


Just travbiten är så himla härligt och han är så lätt och fin i framdelen. Så träningen för Eivor igår och för de i dressyrgruppen idag har gått ut på att göra små, små, små ändringar i sitsen för att få hästarna mer på bakdelen och lätta i framdelen. Det är häpnadsväckande hur små detaljer kan ändra så enormt mycket i hästarna.


Idag har jag och Bella varit och hälsat på Nina Fonander nere i Oskarshamn då vi ville kolla på ett eventuellt samarbete. Det var härligt prat och även lite lek och jobb med hennes söta ponnysto.
Det kommer vara möjligt att komma och träna enskilda pass hos henne i hennes ridhus vid intresse och jag kommer också ha möjlighet att plocka med intresserade på vägen från Västervik till/från Oskarshamn.
Jag hoppas att ett liknande samarbete kommer igång i närheten av Valdemarsvik också.


Jaleoso är kanonfin efter sista behandlingen och går bara bättre och bättre. Så jag hoppas att han kan visa det på tävlingen också, även om han kommer behöva vintern på sig för att bygga mer styrka innan han är klar för att hävda sig på tävlingar.

Presentation

Välkommen till Remonts blogg. Titta gärna in på www.remont.se för att läsa mer om mina tjänster.

Jag arbetar med att utbilda hästar och ryttare utifrån de klassiska principerna.
Bland mina elever finns alla inriktningar.

/Renée

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7 8 9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards