Remont -  utbildar dig & din häst!

Alla inlägg den 6 oktober 2013

Av Renee Knutson - 6 oktober 2013 20:03

Här kommer en rad bilder och en film på Alfonso som är en 2,5årig P.R.E hingst som är till salu.

Säljs gärna till någon som vill ha en riktigt bra häst att avancera med på dressyrtävlingarna. Han har ett väldigt taktfast och stabilt steg som samtidigt är stort och kommer blir ännu större när han är färdigväxt.

Han är just nu ca 158cm, men kommer växa en bit till. När jag mätte honom måste jag säga att jag blev förvånad. Jag var helt säker på att han var minst 160cm så jag mätte om honom flera gånger innan jag insåg att så stor var han inte. Och även flera andra som var i stallet då höll med om att de trodde att han var större.  Han upplevs med andra ord som större än vad han är och det är jag säker på att han kommer att upplevas så även som vuxen.


Han är en väldigt okomplicerad kille som har det där stadiga psyket de flesta P.R.E har samtidigt som han har energi och en stor arbetsvilja, vilket ju också är typiskt för rasen.


 

 

 

 

 

   

 

 

 

 


Presentation

Välkommen till Remonts blogg. Titta gärna in på www.remont.se för att läsa mer om mina tjänster.

Jag arbetar med att utbilda hästar och ryttare utifrån de klassiska principerna.
Bland mina elever finns alla inriktningar.

/Renée

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7 8 9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards